tjilpert blog

Van Curacao naar Bonaire met de boot

20:23, 26/9/2012 .. 0 comments .. Link

vandaag ga ik vertellen over mijn avontuur van Curacao naar Bonaire met de boot.

Een paar maanden geleden...

We gingen met de boot weg naar boanaire. De zee was vlak, de lucht was blauw (teletubbies kom maar gauw -.-). Maarja we waren met zen sevenen en we waren lekker aan het varen. We voeren ongeveer 60 km/h over de atlatische oceaan. Ondanks we geen gps hadden hebben we het toch kunnen vinden na anderhalf uur. De coast guard stond al op ons te wachten want een speedboot laten ze niet zo maar toe. We moesten aanleggen bij een of andere pier om onze boot te checken. Dus hun alles doorzoeken natuurlijk geen rare dingen kunnen vinden en we mochten weer gaan. Toen zijn we gaan ankeren bij een boei en daar zijn we lekker gaan zwemmen en hapjes eten. Het begon al laat te worden en we hadden maar besloten om weer terug te varen naar Curacao. Dus wij lekker varen over de golfjes... en ja hoor daar zag je Curacao al bijna weer liggen. Maar opeens was er ver van onze boot iets aan de oppervlakte van het water. Een riep HEEE kijk een omgeslagen bootje... Wij er naartoe varen en ineens van alle kanten allemaal walvissen. waaaaaww....echt te gek !!  Er kwam zelfs een zo dicht bij onze boot dat je hem bijna aan kon raken. Wat later gingen we weer verder varen. We gingen toen best hard zo'n 75 km/h. Zo zijn we terug gevaren naar de haven en hadden we een geweldige dag gehad.

Op Vlieland !

16:54, 5/9/2012 .. 0 comments .. Link

Toen ik op vakantie was in Nederland ben ik naar Vlieland gegaan. Ik ben daar heen gegaan omdat mijn beste maat Patrick daar heen was gegaan met zijn boot.

Mijn ouders zwaaiden mij uit met een grote glimlach ze waren eindelijk vrij en verlost. Ik stapte op de boot naar Vlieland en daar zit je dan ik een vliegtuig stoel terwijl je op een boot zit. ik keek wat om me heen toen we aan het varen waren. Er was niks anders te zien dan zeilboten. na twee uur lang verveeling waren we aan het aanleggen en zag ik mijn vriend al staan met zijn ouders en zusje. Ik trok mijn jas aan en liep rechtop hun af. Ik was blij om hem weer te zien en gaf hem een stevige hand met een omhelzing.  We gingen even wat drinken en daarna naar hun boot waar ook ik op sliep. Het was een niet al te grote zeilboot maar het was allemaal prima te doen. We hadden besloten om een fiets te gaan huren zodat we wat ons eigen gang konden gaan. Dat was denk ik niet zo'n al te goed idee..''twee beste vrienden op de fiets....eigen gang laten gaan....'' Maarja wij bellend en tringend door het dorp gaan fietsen. Letterlijk iedereen keek ons aan en wij lachen natuurlijk ! Diezelfde avond gingen we lekker naar het pannekoeken huis. Lekkere dikke pannekoen met spek en kaas !! Na dat lekkere avondmaal zijn we rustig terug gefietst. Toen we bij de boot aangekomen waren gingen we douchen maar niet op de zeilboot nee... mega badkamer huis ding. Toen we klaar waren met douchen en omgekleed waren liepen we naar buiten en zagen we een vrouw haar was uit de wasmachine aan het halenl. Wij keken elkaar aan liepen naar de deur trokken de deur open en schreeuwden tegerlijketijd: ''HEEEEEEEEEEEEEEEE'' Die vrouw sprong een halfe meter de lucht in en liet haar was uit haar handen vallen!! Wij lachen en liepen snel weg terug naar de boot. Toen we aankwamen gingen we op bed liggen en hebben npg veel gepraat voordat we gingen slapen.

De volgende keer zal ik jullie vertellen wat we gedaan hebben toen hij met mij mee was gekomen uit vlioeland.

groetjes,

Dr. Tjilpert

Op vakantie geweest met Waldo !!

22:11, 29/8/2012 .. 2 comments .. Link

Een paar weeken geleden ben ik op vakantie geweest met Waldo (een goeie vriend van mij).  We zijn naar Florida gegaan en het was echt te gek, ik zal jullie alles vertellen.  De eerste dag toen we aankwamen was al supper we hadden een auto gehuurd en zijn naar Ft. Lauderdale geblaast ! Toen we daar aankwamen keken we indrukwekkend om ons heen het waren een en al yachten, speedboten en nog veel meer leuk speelgoed !! We hadden tussendoor een hotel opgezocht lekker aan het water.

Volgende dag zijn we langs het strand gaan lopen en we zagen een geweldig skateboard, nog niet 10 minuuten daarna hadden we besloten om een skateboard te kopen. Dus wij een skateboard kopen.
We zijn overal heen geskate het was echt supper relaxt. We gingen hele middagen en avonden weg en kwamen ongeveer 1 of 2 uur s'avonds weer bij het hotel.

Een paar dagen later hadden we het wel bekeken en hadden we besloten naar Orlando te gaan. Na een paar uur rijden kwamen we moe bij het hotel aan. Toen we binnen liepen sprongen we op twee lekker grote bedden. Nou daar liggen we dan midden in Florida.

Volgende dag eerst maar eens ontbijten....wow!! Ik denk dat ik nog nooit zo'n groot ontbijt heb gegeten:
een hamburger met ei, spek, kaas, ui, tomaat, augurk en ook nog eens friet er bij. Wij konden er weer even tegenaan en zijn wat rond gaan skaten in de stad. We zagen waterparken achtbanen dat wil jij niet weten!

Die dag daarna hadden we besloten om naar het waterpark (wet & wild) te gaan. Dat was echt de topdag van de vakantie lekker in hoge glijbanen, echt supper! Tot dat het ging regenen en onweren
dat was wat minder want, we mochten niet eens meer in het water of in de glijbanen. Dat werd even wachten. Maar na een half uur gingen we weer lekker door.

Nog een paar dagen later waren we naar Key West gereden. Die zelfde dag vlogen we over het water met een geweldige speedboot een formula met twee keer driehonderdenvijftig pk!! We gingen ongeveer 90 km/h over het water, supper!! Dezelfde avond gingen we even uit eten...dit keer een rib eye met teriaki saus erover. Het eten in Florida is ongetwijfeld supper lekker!

Toen nog een paar dagen gerelaxt in Key West en daarna nog naar Miami en toen zat de vakantie er al weer op.... Maarja het was een supper leuke vakantie ik heb veel plezier gehad met Waldo en daar gaat het zeker om als je op vakantie bent.

About Me

Recent Entries

Van Curacao naar Bonaire met de boot
Op Vlieland !
Op vakantie geweest met Waldo !!