Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

Trendwatching CE2A

Mannen trend: de Retrosexuele Revolutie

09:31, 4/10/2010 .. Posted in Week 3 .. 0 comments .. Link

Door: Bert van Rijswijk
Bron: http://www.bostontrader.nl/cms/?p=822

De Boston Trader Vintage store is een aangename winkel om te zijn. De houten vloeren, het hoogpolige tapijt in de paskamers (die trouwens zo groot zijn dat je er in kunt verdwalen), de hardhouten plafondhoge bibliotheekkasten vol met collecties en de huiskamerverlichting zorgen voor een meer dan aangename sfeer. Je wilt een boek pakken en neerploffen in de oude chesterfieldbank, of onderuitzakken in de grote collegebank achter in de zaak, en stil genieten van een rustmoment in een authentieke omgeving. Je hebt er eerder het gevoel in een exclusieve ski lodge te zijn dan in een winkel. En een beetje is dat natuurlijk ook de bedoeling. De winkel is een retro versie van de eerste Boston Trader winkel die ruim 25 jaar geleden werd geopend in de toenmalige Passadena passage, en vormt een vette knipoog naar de –toen- eerste winkel in Nederland met een authentiek op Amerikaanse historie vormgegeven houten interieur. De Vintage store is er dan ook voor de mensen die verlangen naar dat stukje authenticiteit waar we in een wereld waarin alles sneller en nieuwer moet steeds meer naar gaan verlangen.

Dat verlangen naar authentieke producten is allemaal onderdeel van een beweging die ook wel “Retrosexualiteit” wordt genoemd, een woordspeling op de gedateerde en veel bespotte term ‘metroseksueel’. Deze luidde in het afgelopen decennium de opkomst van een nieuwe gemanicuurde en enigszins ontmande moderne man. De Retrosexueel is echter tegelijkertijd een evolutie en een afwijzing van die trend. Hoewel deze mannen terugkijken naar de stijlen, waarden en hobby’s van de traditionele mannelijkheid, doen ze dat door de lens gezien van de post-metroseksuele man met een sterk verhoogd onderscheidingsvermogen voor merken, esthetiek en lifestyle.

De Retrosexueel is niet moeilijk te missen. Kijk bijvoorbeeld naar de in een flanel shirt geklede stedelijke houthakker met een encyclopedische kennis voor single-malt Scotch of de nouveau gentleman die in de stad rond rijd op een fixed-gear fiets, of de man met de bouwvakkerslook inclusief zijn zorgvuldig getatoeëerde armen in een overwashed denim shirt. Maar subtielere voorbeelden zijn overal. Kijk bijvoorbeeld naar Justin Timberlake’s smaak voor de Fedora hoedjes, de Buddy Holly bril van Johnny Depp en Jamie Oliver die rond rijdt in zijn vintage Ford Bronco.

De trend is ook te zien in de snel groeiende populariteit van merken die de Amerikaanse stijl en zijn erfgoed uitdragen, zoals Ralph Lauren, John Varvatos, The Urban Heritage Project en Vintage55, de laarzen van Red Wings en vintage Ray-Ban zonnebrillen. Retailers van vooral mannenmode gaan mee in deze retrosexuele beweging, door een old-school omgeving te creëren die gebaseerd is op mannen clubs of jachthutten. Zo zijn de flagship stores van Tom Ford zo ingericht, dat ze direct doen denken aan decadente vrijgezellen penthouses uit de jaren ‘70, terwijl de winkels van John Varvatos meer de uitstraling hebben van het depressie-tijdperk, met ruwe houten vloeren, onafgewerkte bakstenen muren en versleten lederen meubels.



Culturele waarnemers zeggen dat de huidige terugblikken naar de mannelijke normen en waarden van weleer grotendeels een reactie zijn op de toegenomen vervaging van de rolpatronen, alsmede mannelijke economische onzekerheid. Terwijl ze op zoek zijn naar authentieke ervaringen te midden van de massa productie en de overweldigende marketing van vandaag, zijn mannen daarnaast op zoek naar tradities uit vervlogen tijden voor een zekerder gevoel van eigenwaarde. “Jongens hebben een verlies van macht ervaren, en mannelijkheid staat onder druk”, vertelt Ian Pierpoint, Chief Executive Officer van The Sound Research, een marktonderzoeksbureau. “Ze zijn op zoek naar het verleden om dingen van over te nemen die zij als stabielere en meer authentieke vormen van mannelijkheid zien.”

David Beckham, van metro- naar retroman


Ryan Reynolds

Michael Kimmel, een socioloog verbonden aan de State University van New York, stelt dat mannen steeds meer aangetrokken worden tot de traditionele uitingen van mannelijkheid om twee redenen: de recente recessie en de meer lange termijn samenvloeiing van rolpatronen. Hij herinnert zich een onderzoek dat aantoonde dat mannen baarden lieten groeien en hun bakkebaarden lieten staan in de periodes waarin vrouwen gelijkheid gelijk stelden aan vooruitgang. “Als de seksen gelijk zijn, zullen mannen aangetrokken worden tot de dingen die hen onderscheidend maken”, zegt Kimmel, de auteur van ‘Manhood in Amerika: een cultuurgeschiedenis’, en 14 andere boeken over soortgelijke onderwerpen.

Hoewel de term metroseksueel enigszins gedateerd lijkt, zijn de trends die deze stroming vertegenwoordigen vandaag de dag mainstream geworden. “De metroseksuele beweging is nog steeds zeer reëel,” concludeert Marian Salzman, een meteoroloog, die ruim tien jaar geleden bij Euro RSCG heeft geholpen om deze trend te identificeren. “De term werd een rage, die voorbij ging, maar wat wij ‘de trend’ noemen is niet zozeer relevant. Maar de neutralisatie van de verschillen tussen de geslachten die deze trend beschreef gebeurt nog steeds”.

Jonathan Rhys Meyers

Uberman Guy Ritchie

Eerder dit jaar, toen GQ en Allure gezamenlijk een studie uit lieten voeren naar het verzorgingsgedrag van mannen en de houding die ze daar in aannemen, heeft 83 procent van de mannen gezegd zich vandaag de dag meer druk te maken om het uiterlijk dan tien jaar geleden. De meerderheid van de ondervraagden (63-procent) zei dat ze een meer uitgebreid verzorgingsregime dan hun vaders generatie hebben, terwijl 88 procent zei dat ze meer geld besteden aan verzorgingsproducten dan tien jaar geleden.

Het bijproduct van de hele metroseksueel trend is dat de meeste jongens het gevoel hebben dat het hebben van goede kleding en merken een belangrijk onderdeel is van het leven. De metroseksueel is dus niet helemaal dood: Hij heeft zich gewoon verplaatst van de stad naar de rest van het land.

‘Nu wij hard een nieuwe eeuw in rennen, hebben we steeds meer behoefte om onze inspiratie te halen uit het archief van onze rijke geschiedenis’, zegt Maarten Gerrits, inkoper van Boston Trader,’en niet alleen in de populaire trends van vandaag.
“Ik denk dat de Vintage store een verlangen naar iets invult dat ontbrak in de markt. Veel mannen zijn heel achterdochtig als het gaat om mode. Ze willen dingen die al bewezen en getest zijn, en die geen eendagsvlieg blijken te zijn. Mannen reageren op een gevoel van geschiedenis, en willen dat vertaald zien tot in ieder detail. ”

Get the Look: Retro Man



Adidas Reclame

09:16, 4/10/2010 .. Posted in Week 3 .. 0 comments .. Link

door: Jurgen Ketelaars / bron: http://kbiri.nl/2010/06/adidas-celebrate-originality-met-star-wars-snoop-beckham-beckenbauer/

Adidas: Celebrate originality met Star Wars (Snoop, Beckham & Beckenbauer)

June 6th, 2010 22:24

(Klik hier voor de link!)
Zoals ik al eerder melde gaan de grote sportmerken rond ieder groot sport event met elkaar creatief op de vuist. Wat mooi materiaal oplevert in hun campagnes. Was het eerst Nike die met “Write your future”een epic commercial neerzette nu is het Adidas die op een orginele manier er een neerzet. Vind het prachtig om te zien hoe gezonde competitie het beste in mensen en bedrijven naar boven kan brengen. Enjoy!

Door Omar voor KBIRI BIG AMBITIONS


Trend: authenticiteit in televisieland

22:18, 3/10/2010 .. 0 comments .. Link

Door: Assyatha L'Ortye

13/10/2008 Ook televisiemakers kijken naar trends. “Authenticiteit” is het leitmotiv voor de televisieprogramma’s die op dit moment worden ontwikkeld.

Programmamakers zetten, om een zo nauwkeurig beeld te schetsen van ‘de gewone burger’, vaak zijn familie in. Familieportretten in programma’s komen steeds vaker voor, en in alle genres: in spelshows maar ook in quizzen, comedies en datingprogramma’s (voorbeelden daarvan zijn: Ik Hou Van Holland, Fans en Van der Vorst ziet sterren).

Vooral ''Ik Hou Van Holland'' is een echte hit op de nederlandse televisie terwijl dit vroeger ook al bestond, maar dan anders. Mensen hebben toch behoefte aan oerhollandse familieprogramma's. Even iets anders dan Popstars of Idols. Met de oerhollandse muziek en de oerhollandse prijzen is dit programma genomineerd voor de Televizier ring.

 

 

Authencititeit sijpelt ook door in de manier waarop feitelijke programma’s (documentaires en nieuwsprogramma’s) worden gemaakt: steeds vaker worden onderdelen hiervan gedramatiseerd; een element dat weer geleend is van reality tv.

Daarnaast besteden televisiemakers steeds meer aandacht aan de andere kant van het consumeren. Zo werken in het nieuwe Britse programma zogenaamde fashionslaves een tijdje in naai-ateliers in India.

En in het Nederlandse programma Eet Smakelijk moeten een bekende Nederlander plus vriend een maaltijd koken, nadat ze eerst zelf alle ingerdienten bij elkaar hebben verzameld; groenten, maar ook het vlees...

Dynamiek is ook een trend: programma’s waarin camera’s de presentator overal volgen (Paul de Leeuw), programma’s met dynamische content, en programma’s waarin kijkers worden aangespoord om in actie te komen.

Bron: http://www.marketingonline.nl/nieuws/bericht/trend-in-televisieland-authenticiteit/

Aldus Eurodata TV Worldwide en IMCA (International Media Consultants Associés). In het onderzoek “International TV Trends” zien de onderzoekers dat producenten met name op zoek zijn naar televisieprogramma’s over ‘gewone burgers’. Dit om zo dicht mogelijk in de buurt van hun kijkpubliek te komen.



Grote interieur trends: authenticiteit en creativiteit

21:59, 3/10/2010 .. 0 comments .. Link

Door: Assyatha L'Ortye

http://www.christineboland.nl/download/publicaties/schoenvisie.pdf



Authenticity: The Anti-Trend, Trend

20:55, 3/10/2010 .. 0 comments .. Link
Door: Manon van Keeken

 

 



Nieuwe woontrend: Folklore

20:15, 3/10/2010 .. 0 comments .. Link

Door: Jacqueline Janssen

Bron: www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin

Eén van de opvallendste interieurtrends van dit moment is de woonstijl Folklore. Een mix van nostalgie, eenvoud en authenticiteit in een strakke vormgeving, met een knipoog naar een landelijk leven. Fris, helder, vrolijk en speels.
Tegenwoordig merken we dat er steeds meer behoefte is aan nostalgie, puur wonen en een fris woonbeeld. De woonstijl Folklore past daar perfect bij. Eenvoudige schoonheid en authenticiteit staan centraal, aangevuld met kleurrijke accenten en frisse tinten.


Televisie en authenticiteit

19:03, 3/10/2010 .. 0 comments .. Link
Vera Geurts bron: www.marketingonline.nl Ook televisiemakers kijken naar trends. “Authenticiteit” is het leitmotief voor de televisieprogramma’s die op dit moment worden ontwikkeld. Aldus Eurodata TV Worldwide en IMCA (International Media Consultants Associés). In het onderzoek “International TV Trends” zien de onderzoekers dat producenten met name op zoek zijn naar televisieprogramma’s over ‘gewone burgers’. Dit om zo dicht mogelijk in de buurt van hun kijkpubliek te komen. Programmamakers zetten -om een zo nauwkeurig beeld te schetsen van ‘de gewone burger’- vaak zijn familie in. Familieportretten in programma’s komen steeds vaker voor, en in alle genres: in spelshows maar ook in quizzen, comedies en datingprogramma’s. Authencititeit sijpelt ook door in de manier waarop feitelijke programma’s (documentaires en nieuwsprogramma’s) worden gemaakt: steeds vaker worden onderdelen hiervan gedramatiseerd; een element dat weer geleend is van reality tv. Daarnaast besteden televisiemakers steeds meer aandacht aan de andere kant van het consumeren. Zo werken in het nieuwe Britse programma zogenaamde fashionslaves een tijdje in naai-ateliers in India. En in het Nederlandse programma Eet Smakelijk moeten een bekende Nederlander plus vriend een maaltijd koken, nadat ze eerst zelf alle ingerdienten bij elkaar hebben verzameld; groenten, maar ook het vlees... Dynamiek is ook een trend: programma’s waarin camera’s de presentator overal volgen (Paul de Leeuw), programma’s met dynamische content, en programma’s waarin kijkers worden aangespoord om in actie te komen.

Unox werkt samen met Blond Amsterdam

16:53, 3/10/2010 .. 0 comments .. Link

Door: Jessie Swinkels

In samenwerking met unox heeft blond amsterdam een stamppotlijn ontworpen

bestaande uit bordjes, kommetjes, een snijplankje en een stamppotstamper.

blond.unox.nl/#/home

Bij aankoop van rookworsten van unox krijg je een code die weer goed is voor een kortingsbon,

in te leveren bij V&D.



De LP komt terug

16:51, 3/10/2010 .. Posted in Week 3 .. 0 comments .. Link
Door: Fenna Sevriens Gevonden op: http://computerworld.nl/article/12272/de-langspeelplaat-komt-terug.html De langspeelplaat komt terug. Digitale muziek is nog steeds dominant bij muziekliefhebbers. Maar de verkoop van de LP is duidelijk weer aan het toenemen. Steeds meer bands brengen bij een nieuw album dan ook niet alleen een cd maar ook een LP uit, vaak staan daar zelfs nog extra nummers op. Er wordt steeds meer met de muziekliefhebbers meegedacht. Want aangezien LP's niet makkelijk zijn om overal mee naar toe te nemen, zit er steeds vaker een digitaal downloadkaartje bij de LP waarmee je de muziek op je computer/mp3-speler kunt zetten.

Een slaapzak met pootjes

16:32, 3/10/2010 .. Posted in Week 2 .. 0 comments .. Link
Door: Fenna Sevriens Gevonden op: http://www.bright.nl/een-slaapzak-met-pootjes Voor een knusse televisieavond kan je je neervleien in de Cocoon, een comfortable slaapzak met pootjes. Nu de herfst is begonnen, is een dekentje op de bank geen overbodige luxe. Integendeel, het versterkt het knusse gevoel. Die huiselijke gezelligheid is ook waar Céline Merhand en Anaïs Morel op mikken met hun Cocoon. Hij ziet er als een slaapzak met pootjes. Terwijl een merk als Snuggie een gezellige herinterpretatie brengt van de sari, is de Cocoon van Les M - zoals het designduo Merhand en Morel zich laat noemen - een poëtisch statement. Het is warmhartig design. Ook praktisch goed uitgedacht want je kan het textiel er vanaf halen en wassen in de wasmachine. Naast hun Cocoon hebben Les M nog de Collerette, een soort krukje annex voetbank met daaraan een deken gekoppeld. Je schuift het dichterbij de bank en de deken kan je zo over je benen uitrollen. Mooi én functioneel want er zijn nergens tochtgaten mogelijk. Helemaal gezellig wordt het met de ForMug erbij, een soort wikkel om je niet aan je gloeiend hete kop koffie of chocolademelk te branden. Tenzij je liever uit een kommetje drinken wil: dan kun je beter kiezen voor de ForBowl. Is er wat op televisie vanavond?

Authenticiteit nieuwe trend in events

11:35, 30/9/2010 .. 0 comments .. Link
Gevonden op: http://www.tendolle.nl/32224-Event-Trends.html
Door: Tom Aarts


Back to basic

Een trend die al ruim voor de kredietcrisis is ingezet is de hang naar eenvoud, echtheid, authenticiteit en duurzaamheid. De tijd van ‘hoe gekker, hoe beter’ hebben we (gelukkig) achter ons gelaten. De kredietcrisis heeft deze trend nog een extra duwtje gegeven. Evenementen dienen een belevenis te zijn, maar ook authentiek te zijn. Het gaat om ervaringen die zowel een persoonlijke meerwaarde voor de individuele deelnemers hebben als het groepsgevoel bekrachtigen.
Hoewel het programma eenvoudiger mag zijn, wordt wel verwacht dat wat men doet van goede kwaliteit en origineel is. Naast het feit dat een evenement leuk moet zijn, wordt ook steeds meer een leerzaam component toegevoegd.

Cassettebandjes, ze bestaan nog!

11:16, 30/9/2010 .. Posted in Week 3 .. 0 comments .. Link

Door: Koen Sniekers

Authentieke cassettebandjes worden in deze tijd van DVD's en Blu-ray's nauwelijks meer gebruikt. Her en der liggen bij verzamelaars nog een paar cassettebandjes onder het stof, maar in het dagelijks leven zul je ze niet meer gauw terugzien.

Enkele kunstenaars zien in cassettebandjes echter dé toekomst, en portretteerden grote artiesten en historische figuren enkel en alleen met behulp van de inhoud van een paar cassettebandjes.

KLIK voor de portretreeks

Trouwens, met dobbelstenen kun je ook leuke kunst maken.. KLIK



John's Phone - Back to basic met retro design mobieltje

15:04, 29/9/2010 .. Posted in Week 3 .. 0 comments .. Link
Door: Rob Peeters

Geen toeters, maar bellen!

Bijna alle mobieltjes heten tegenwoordig 'smartphones' en zijn al lang niet alleen maar bedoeld om mee te bellen. Internetten, e-mailen, chatten, pingen en onderweg toegang tot al je social networks, geweldig toch dat je overal en altijd online kunt zijn? Nou schijnen er mensen te zijn die het prettiger vinden om een mobieltje gewoon alleen te gebruiken om te bellen en gebeld te worden. En dan het liefst alleen in noodgevallen. Nou, voor deze mensen is er vanaf nu ook een stylish oplossing in de vorm van 'John’s Phone'. De bedenkers ervan zien na alle iPhones en Blackberries een gat in de markt voor deze Dutch Design gadget. Heel simpel: een mobiele telefoon om mee te bellen en gebeld te worden!

Toegegeven, John’s Phone ziet er lekker retro uit en het heeft ook wel wat, zo’n simpel apparaatje wat gewoon doet wat het moet doen. Maar om nou je smartphone hiervoor aan de kant te doen, dat gaat wellicht wat ver. En dat hoeft ook niet vinden de creatieve breinen achter John’s Phone. Met tien voorkeuzetoetsen, simlockvrije technologie en maar liefst drie weken standby tijd is John’s phone ideaal als extra telefoon voor werkprojecten of tijdens vakanties als alle technische snufjes van je smartphone er toch niet toe doen. Ook voor kinderen en ouderen is dit toestel een perfecte oplossing.

Een hele uitgebreide specificatielijst hoef je natuurlijk niet te verwachten, maar we zetten even de handigheden van John’s phone voor je op een rijtje:
- John's phone belt
- Een retro-innovatie, verpakt in trendy Dutch Design
- Overal ter wereld werkt John's phone, met iedere simkaart
- Alle oproepen zijn zichtbaar in het scherm bovenin
- Elk type SIM-kaart past in de John's phone, of het nu gaat om pre-paid of een abonnement, lokaal of internationaal
- Eén beltoon, twee type volumes en een trilfunctie
- Handsfree bellen kan met de bijgeleverde oortelefoon
- Het toestel is ruim drie weken stand-by
- Aan de achterkant van het toestel is een notitieboekje met pen geïntegreerd
- Ook kan John's phone tien nummers opslaan

Software maakt raam met uitzicht van plasmascherm

11:06, 29/9/2010 .. Posted in Week 2 .. 0 comments .. Link

Door: Rob Peeters
AMSTERDAM - Het Amerikaanse bedrijf Rational Craft heeft software ontwikkeld waarmee plasmaschermen in virtuele ramen veranderen. Gebruikers kunnen onder meer het uitzicht van de oceaan of de Golden Gate-brug op de muur bewonderen.

De applicatie, Winscape genoemd, is een geesteskind van designer Ryan Hoagland. Hij kwam op het idee de techniek te ontwikkelen toen hij zijn woonkamer wilde renoveren. Hoaglands virtuele ramen worden niet gevormd door stilstaande beelden, maar door video's die hij zelf opgenomen heeft. Aanbieder Rational Craft zegt de video's in HD-kwaliteit te kunnen leveren.

Perspectief aanpasbaar

Vereisten voor de techniek zijn een computer en een sensor. Ook moet de gebruiker een zendertje om de nek dragen om zijn positie in de kamer te kunnen vaststellen. Zodoende is het mogelijk om het uitzicht en het perspectief van de virtuele ramen aan te passen als de gebruiker door de kamer wandelt, zo toont een promotievideo:



Anders Genieten - Koe knuffelen

08:02, 27/9/2010 .. 0 comments .. Link
Gevonden door: Daniël Esman
Bron: http://www.alternatiefgenieten.nl/lokatie/Anders.../Koe+knuffelen

Koe knuffelenIn de hedendaagse maatschappij zoekt men steeds meer naar rust en ontspanning, manieren om te onthaasten. Tijdens een workshop koe knuffelen gaat het vooral om rust en genieten, een ontspannende kennismaking met het platteland. Het koe knuffelen is een mogelijkheid om iets compleet anders te doen. Ervaar zelf wat het echte “buitenleven” is. De mensen gaan weer een stukje terug naar de natuur.

Meer dan genieten alleen

Koe knuffelen heeft bewezen dat het meer is dan genieten tegen een warm koeien lijf. Kinderen met slaap problemen vallen in slaap door het zachte wiegen van de buik tijdens de ademhaling van de koe. De boeren werken dagelijks met veel plezier en met respect tussen de dieren. Plezier en respect staan centraal bij deze bijzondere ontmoeting met de dieren, bij het koe knuffelen. Vaak wordt je ontvangen op de boerderij met een kopje koffie of thee met iets lekkers. Al kuierend door de weide maak je kennis met de dieren.

Na de momenten van innerlijke rust wordt u meegenomen om uiteindelijk de 3 stappen van het Koe Knuffelen onder de knie te krijgen. Al deze voorbereidingen zijn nodig om tot de vredige rust van de dieren te komen. Deze bijzondere ontmoeting brengt de mensen dichter bij de natuur, dichter bij de koeien om zo uiteindelijk de stappen van het koe knuffelen te leren.

Enkele adressen waar u kunt koe-knuffelen:

of zoek verder op google naar de verschillende koeknuffel adressen.



World's 1st little massage chair

22:53, 26/9/2010 .. 0 comments .. Link

Door: Jessie Swinkels

http://www.osim.com/usoffapetit/

Een promo magazine over een stoel die je helpt relaxen,

maar ook mooi staat



block your ex

22:22, 26/9/2010 .. Posted in Week 1 .. 0 comments .. Link

Breaking up is hard to do, as the saying goes; what can be even more difficult, however, is removing all traces of an ex from one’s social network. That’s where Block Your Ex comes in, with a tool that’s specially designed to extract even the most stubborn evidence of past relationships gone bad from an otherwise pristine online existence.

Designed by Washington, DC creative agency JESS3, the Ex-Blocker needs only the offending ex’s name along with his or her Twitter identity, Facebook page and blog URL. From there, the tool wipes that person right out of the user’s online life. For each user, the Ex-Blocker will block up to five exes for free. More than 7,800 exes are currently being blocked thanks to the tool.

We’ve already seen ways to sell the gifts past flames have given us and ways to cheer ourselves up once a romance has ended; somehow, ex-removal in a social networking context seems like the logical next step. Now, if only the same capabilities could be brought to the offline world — augmented reality, anyone? ;-)

Website: www.blockyourex.com

 

door Wesley de Vos



zelf apps maken

22:02, 26/9/2010 .. Posted in Week 2 .. 0 comments .. Link

Trend 1: There’s an app for everybody!

De techniek om apps te maken voor Iphone, Blackberry of Android is inmiddels geen rocketscience meer. Zo zien we steeds vaker software waarmee ook niet-programmeurs apps kunnen maken als AppMakr en het Nederlandse Steape. De uitspraakt “There’s an app for that” wordt dus “There’s an app for everybody” binnenkort. Steeds meer bloggers hebben een eigen app en merken zullen niet achterblijven.

door Nicky de Boorder

http://somelikeitsocial.com/blog/10-social-media-trends-voor-2010/



destress ook voor hond en kat

21:45, 26/9/2010 .. 0 comments .. Link

door Nicky de Boorder

ONGEWENST GEDRAG

Speciaal voor het effectief bijsturen van ongewenst gedrag of gedragsveranderingen die al langere tijd aanwezig zijn wordt Destress ingezet. Dit gebeurt met succes zowel bij katten als honden.

Bij ongewenst gedrag of gedragsverandering moet gedacht worden aan een hevige, intensieve en ongewenste verandering in een normaal, kalm en evenwichtig gedrag van een huisdier, bijvoorbeeld:
  • angst naar dieren, mensen of onbekende voorwerpen
  • angst (vage-) in het algemeen
  • angstbijter
  • onzekerheid
  • paniekgedrag
  • hyperactiviteit
  • overheersende emoties
  • zelfverdedigingdrang
  • agressie naar andere dieren en mensen
  • agressie in het algemeen
De hierboven genoemde gedragingen zijn meestal het gevolg van een ingrijpende negatieve ervaring in het verleden, zoals:
  • een onvriendelijke behandeling door bijvoorbeeld de vorige eigenaar of postbode
  • gebeten te zijn door een ander dier
  • een trauma door bijvoorbeeld het gooien met vuurwerk
  • onvoldoende socialisatie bij de fokker als pup/kitten, specifiek in de eerste 12 weken
  • enz. enz., een ieder kent wel dergelijke voorbeelden

Afhankelijk van de levenservaringen die uw huisdier heeft opgedaan, zal in elke nieuwe onplezierige situatie uw huisdier een onevenwichtig gedrag vertonen. Dit onevenwichtige en ongewenste gedrag, die overigens op elke leeftijd kan ontstaan, wordt helaas in de loop der tijd steeds heftiger doordat het zichzelf steeds zal versterken.
Elk huisdier kan onder bepaalde omstandigheden bijvoorbeeld een agressief gedrag gaan vertonen, snel wordt dan geconcludeerd dat het dier vals of agressief is. Dit is onjuist! Het huisdier heeft alleen te weinig ‘geestelijke bagage’ meegekregen of juist een teveel aan negatieve ervaringen opgedaan.

Destress geeft uw huisdier weer inwendige rust en uw huisdier zal daardoor minder direct en minder heftig reageren op bepaalde situaties. Het bijkomende grote voordeel hiervan is dat u daardoor in de gelegenheid bent om uw huisdier opnieuw te socialiseren d.w.z. opnieuw kunt leren omgaan met die specifieke situatie waarin uw huisdier het ongewenste gedrag vertoont.
Het heftige gedrag zal dan bij elke hernieuwde ervaring verder afnemen en na verloop van tijd heeft uw huisdier de Destress niet meer nodig. Destress is absoluut niet verslavend. Trouwens, ook bij mensen met examenvrees of een fobie zou Destress goed kunnen helpen, omdat ook bij mensen hiermee de zenuwen gekalmeerd worden en de inwendige onrust weggenomen wordt.

Door uw huisdier goed te begeleiden, samen met Destress voor zijn inwendige rust, kunt u gaandeweg herstel realiseren van het ongewenste gedrag, waarna uw huisdier weer een evenwichtig en kalm gedrag zal gaan vertonen.

http://www.huisdierendokter.nl/inkarakter.html



CITYBEACH

21:39, 26/9/2010 .. Posted in Week 2 .. 0 comments .. 0 trackbacks .. Link
[Freek Steeghs] CITYBEACH Locatie : Forum Datum : 7 - 15 augustus 2010 Tijd : 11:00 - 18:00 (za + do 22:00) uur Vier de zomer met CITYBEACH! CITYBEACH is 9 dagen lang fun met sport, cultuur, health, fashion, lifestyle, food en entertainment in Citymall Almere. Het Forum is omgetoverd tot een stadsstrand met zomerse lounge. De weekenden staan in het teken van beach volleybal en beach soccer met open toernoeien en demonstraties met top spelers. Ook jij kunt je inschrijven! Even geen zin om actief te zijn? Kom dan gewoon heerlijk relaxen in onze lounge. Kortom volop activiteiten voor iedereen! Bekijk hier de foto's van dit evenement. Win te gekke zomerprijzen! Spendeer ten minste €15,- in Citymall Almere en maak daarmee iedere dag kans op te gekke zomerprijzen tijdens CITYBEACH. Win tickets voor strandfestival ZAND, een Ray Ban zonnebril van Het Huis Opticiens of andere prijzen aangeboden door winkeliers uit Citymall Almere. Laat je kassabon zien op het evenement en schrijf je daarmee in voor de loterij!

{ Last Page } { Page 1 of 3 } { Next Page }

About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories

Week 1
Week 2
Week 3

Recent Entries

Mannen trend: de Retrosexuele Revolutie
Adidas Reclame
Trend: authenticiteit in televisieland
Grote interieur trends: authenticiteit en creativiteit
Authenticity: The Anti-Trend, Trend

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer