Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?

volgjohanonline

logboek 24-10-11

17:20, 24/10/2011 .. 0 comments .. Link
 

 

qwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmrtyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnmqwertyuiopasdfghjklzxcvbnm

 

LOGBOEK STAGE                                  IKEA BARENDRECHT

 

 

2011-2012

 

 

Johan Griffioen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inleiding

 

Ik ben nu 1,5 jaar werkzaam op de afdeling logistiek bij IKEA Barendrecht. Hierdoor heb ik al enige ervaring met het bedrijf en de medewerkers. Mijn keus om bij IKEA Barendrecht stage te lopen is te danken dat ik graag wil opgroeien binnen dit bedrijf en van alle afdelingen veel te weten wil komen. Deze keer heb ik gekozen voor de afdeling Commercieel Zelfbedieningsmagazijn (CZM), omdat deze veel te maken heeft met de afdeling logistiek. Ik ben zelf erg benieuwd wat de afdelingen vinden van de samenwerking tussen de twee afdelingen onderling.

 

Per dag zal ik een logboek bijhouden welke activiteiten er zijn verricht en op welke tijden deze zijn verricht. In een ander verslag zal ik beschrijven wat ik per dag geleerd heb en wat toepassing heeft op mijn leerdoelen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum: 05-09-11

Tijd: 8:00-17:00

 

Welke activiteiten zijn er verricht:

 

Voorstellen bedrijfsbegeleider (8:00-9:40)

Op de eerste dag ben ik op kantoor op zoek gegaan naar mijn bedrijfsbegeleider Stefan van Agthoven. Stefan en ik hadden afgesproken om 8:00 aanwezig te zijn om samen mijn doelstellingen door te nemen en de door mijn gekozen competentie voor te stellen. Stefan gaf aan dat het een goede keus is om een organisatieanalyse voor IKEA Barendrecht uit te werken. Ook beloofde hij, dat de door mij gekozen doelstellingen goed in de gaten zal worden gehouden en op- en/of aanmerkingen zal plaatsen waar nodig is. Na het voorstellen van mijn doelstellingen en de voorwaarden had gesteld die hiervoor nodig zijn, gaf Stefan aan dat dit bij IKEA Barendrecht geen probleem zal zijn.

In de afsluiting van dit gesprek heb ik aangegeven dat ik dagelijks tijd nodig heb om aan mijn opdrachten te werken. Dit zijn in week 1 het logboek en het Plan van Aanpak (PVA). Als afsluiting werd aangegeven dat dit geen probleem is en dat ik dagelijks van 15:00-17:00 de mogelijkheid heb om aan mijn opdrachten te werken

 

Pauze (9:40-10:00)

 

Voorstellen medewerkers + rondleiding CZM (10:00-12:45)

Na de eerste pauze voor de openingstijd van de winkel (10:00) zijn we naar het magazijn gegaan en ben ik voorgesteld aan de medewerkers van deze afdeling. Een enkeling kon ik al, maar nog niet iedereen. Leuk was, dat Ricky van afdeling IKEA Food ook stage komt lopen. Dit doet hij ook vanuit de opleiding Small Business and Retail Management. Ricky zit nu in het derde jaar en moet 22 weken stage lopen bij IKEA. In deze 22 weken moet hij de communicatie lijnen tussen de afdeling CZM verbeteren ten aanzien van de afdeling Logistiek. Na het voorstellen hebben we een rondleiding gekregen door het CZM. Er is uitgelegd wat de dagelijkse werkzaamheden zijn op deze afdeling en dat het CZM bestaat uit stellingen koppen en pleinen. In het CZM van IKEA Barendrecht bevinden zich 34 stellingen met een gemiddeld aantal vakken van 60. Er zijn 4 grote pleinen, waar grote artikelen op worden gepresenteerd. Ook is er een kassaplein waarop allerlei kleine impulsaankoop producten worden gepresenteerd. In de stellingen en de daarbij behorende vakken lig de voorraad van de normale producten. De koppen en pleinen worden gebruikt om producten extra aandacht te laten geven, dit wordt gedaan bij producten die afgeprijsd zijn of een extra verkooplocatie eisen.

 

­Pauze (12:45-13:15)

 

Uitleg informatiebalie (13:15-14:45)

In het CZM is een informatiebalie aanwezig waar klanten die vragen hebben een antwoord kunnen krijgen op hun vragen. Ik kreeg van medewerker Daphne uitleg hoe de informatiebaliewerkzaamheden in zijn werk gaan en welke computerprogramma’s ik gebruik kan maken om vragen van klanten goed te kunnen beantwoorden. Dit zijn de computerprogramma’s MHS en iSell. Dit zijn zoekprogramma’s waar men alle artikelinformatie kan vinden en of deze op voorraad is of niet. Ik vindt deze werkzaamheden erg leuk, omdat je veel contact heb met klanten en vaak je best moet doen om een vraag zo nauwkeurig mogelijk te beantwoorden. Na een goede uitleg te hebben gekregen kon ik onder begeleiding aan de slag en kon ik een goed antwoord geven op veel vragen. Om een voorbeeld te geven van de soort vragen die ik moest beantwoorden heb ik hieronder een paar vragen genoteerd.

·         Wat is de voorraad van dit artikel?

·         Wanneer is dit artikel weer op voorraad?

·         Is dit artikel ook op voorraad in een andere vestiging?

·         Is dit artikel ook verkrijgbaar in een andere kleur?

·         Wat is de prijs van dit artikel?

·         In welke stelling en vak lig dit artikel?

 

Pauze (14:45-15:00)

 

Werkzaamheden opdrachten (15:00-17:00)

Van 15:00 tot 17:00 kreeg ik de tijd om op kantoor te werken aan mijn logboek. Ook heb ik een begin kunnen maken met het Plan van Aanpak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum: 06-09-11

Tijd: 8:00-17:00

 

Welke activiteiten zijn er verricht:

 

CZM voorbereiden voor opening winkel (8:00-9:40)

Voordat de winkel opengaat is het belangrijk dat het CZM goed is voorbereidt.

De afdeling logistiek zorgt ervoor dat alle vakken worden aangevuld. De afdeling logistiek heeft geen toegang om te vullen binnen de winkeltijden, dit is in verband met de apparatuur die ze gebruiken bij het vullen. Dit zijn de reachtruck, heftruck, doorrijder en stapelaar. De afdeling logistiek vult de winkel aan 4 uur voor openingstijd en 3 uur na openingstijd.

De medewerkers van het CZM moeten zorgen dat de koppen en pleinen goed voorbereid zijn voordat de winkel opengaat. Dit hebben wij dan ook gedaan. Dit houdt onder andere in, dat producten, die op een verkeerde plek liggen weg moeten worden gehaald en op de juiste plek worden gelegd. Overig afval moet worden verwijderd en pallets moeten worden over gestapeld zowaar nodig is. Dit hebben wij dan ook gedaan.

Als laatste moet er voor worden gezorgd dat elke medewerker van het CZM voor 10:00 heeft gegeten zodat hij/zij terug op de werkvloer is zodra de winkel opengaat.

 

Pauze (9:40-10:00)

 

Knelpunten logistiek naar CZM + oplossing (10:00-12:30)

In de middag hebben Ricky en ik een rondje gelopen door het CZM. Ik met mijn ervaring, die ik gekregen heb door mijn werkzaamheden bij de afdeling logistiek uitgelegd waar de problemen zitten voor logistiek. Ik heb uitgelegd dat een van de grote problemen voor logistiek het ontbreken van balkkaarten is. Dit probleem hebben Ricky en ik voor een aantal stellingen opgelost. Dit hebben wij opgelost door de artikelnummers op te schrijven die op de verpakking staan van elk product. Met behulp van een artikelnummer kan men nieuwe balkkaarten maken.

 

Pauze (12:30-13:00)

 

Informatiebalie werkzaamheden + balkkaarten maken(13:00-14:45)

Ik heb na de pauze achter de balie gestaan en vragen van klanten beantwoordt. In de tijd dat er geen klant was met vragen heb ik uitgelegd gekregen hoe ik balkkaarten maak met behulp van het computerprogramma Ptag. Na de uitleg heb ik de balkkaarten gemaakt die ontbraken bij de  artikelen in de stelling.

 

Pauze (14:45-15:00)

 

Werkzaamheden opdrachten (15:00-17:00)

Van 15:00 tot 17:00 kreeg ik de tijd om op kantoor te werken aan mijn logboek. Ook heb ik gewerkt aan mijn Plan van Aanpak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Datum: 07-09-11

Tijd: 8:00-17:00

 

Welke activiteiten zijn er verricht:

 

CZM voorbereiden voor opening winkel (8:00-9:40)
De medewerkers van het CZM moeten zorgen dat de koppen en pleinen goed voorbereid zijn voordat de winkel opengaat. Dit hebben wij dan ook gedaan. Dit houdt onder andere in, dat producten, die op een verkeerde plek liggen weg moeten worden gehaald en op de juiste plek worden gelegd. Overig afval moet worden verwijderd en pallets moeten worden over gestapeld zowaar nodig is. Dit hebben wij dan ook gedaan. Als laatste moet er voor worden gezorgd dat elke medewerker van het CZM voor 10:00 heeft gegeten zodat hij/zij terug op de werkvloer is zodra de winkel opengaat.

 

Pauze (9:40-10:00)

 

Aanvegen van CZM + informatieflappen goedhangen (10:00-12:00)

Stefan van Agthoven had gisteren een gesprek gehad met de storemanager van IKEA Barendrecht. In dit gesprek vroeg storemanager Fabrice of het CZM goed aangeveegd kon worden en dan met name de lege vakken. Dit werd hiermee de eerste prioriteit van de dag en hebben we een indeling gemaakt wie welk gedeelte ging vegen. Ik had voorgesteld om tijdens het vegen ook te denken aan het goedhangen van de informatieflappen. Op de informatieflappen staat onder andere beschreven dat een artikel uit 2 of meerdere pakketen bestaat. Het is heel belangrijk dat deze voor de schappen hangen anders zou een deel van de klanten niet zien dat een artikel uit meerdere pakketen bestaat. Het mooie was het eindresultaat, wat verbluffend was, want het CZM had een hele andere uitstraling gekregen nu dat de vloer grondig geveegd was.

                            

Informatiebalie werkzaamheden (12:00-12:30)

Terwijl de helft van de personeelbezetting ging eten heb ik de informatiebalie bemand en vragen beantwoordt die klanten mij stelden.

 

Pauze (12:30-13:00)

 

Informatiebalie werkzaamheden + artikelen zoekboeken (13:00-14:45)

Ik had gevraagd of ik de informatiebalie weer op mijn verantwoording mocht nemen. Ik had dit gevraagd, omdat ik contact met klanten heel erg leuk vind. Ik heb al vele soorten vragen moeten en kunnen beantwoorden, hierdoor leer ik zelf ook steeds meer. Buiten de informatiebalie werkzaamheden om heb ik leren zoekboeken. Medewerker Martijn die had mij gevraagd of ik het leuk vond om artikelen zoek te boeken. Artikelen zoekboeken doe je wanneer de voorraad van een artikel in het vak niet correct is met de gegeven voorraad in het zoekprogramma ISELL en/of MHS. Zoekboeken van artikelen is een onderdeel van computerprogramma MHS.

 

Pauze (14:45-15:00)

 

Werkzaamheden opdrachten (15:00-17:00)

Van 15:00 tot 17:00 kreeg ik de tijd om op kantoor te werken aan mijn logboek. Ook heb ik gewerkt aan mijn Plan van Aanpak.

 

 

 

 

 

 

 

Datum: 08-09-11

Tijd: 8:00-17:00

 

Welke activiteiten zijn er verricht:

 

CZM voorbereiden voor opening winkel (8:00-9:40)
De medewerkers van het CZM moeten zorgen dat de koppen en pleinen goed voorbereid zijn voordat de winkel opengaat. Dit hebben wij dan ook gedaan. Dit houdt onder andere in, dat producten, die op een verkeerde plek liggen weg moeten worden gehaald en op de juiste plek worden gelegd. Overig afval moet worden verwijderd en pallets moeten worden over gestapeld zowaar nodig is. Dit hebben wij dan ook gedaan. Als laatste moet er voor worden gezorgd dat elke medewerker van het CZM voor 10:00 heeft gegeten zodat hij/zij terug op de werkvloer is zodra de winkel opengaat.

 

Pauze (9:40-10:00)

 

Veranderingsproces plein C (10:00-12:30)

Deze dag stond in het teken van de verandering van plein C. Centraal stond een plek maken voor het opstellen van de kast EXPEDIT, die sterk in prijs verlaagd was. Dit is een jubileumactie, omdat de vestiging in Barendrecht 10 jaar bestaat. De kast EXPEDIT is in prijs verlaagd van €49,95 naar €35,00. Dit artikel moet groots gepresenteerd worden en er moet ruimte zijn voor een voorraad van minimaal 20 europallets. Een europallet heeft een afmeting van 80 cm bij 120 cm. Ik stelde voor aan Stefan om een plan te maken van hoe we het beste deze indeling konden maken. Nadat ik een plan had gemaakt heb ik 2 showmodellen van de kast EXPEDIT kast in elkaar gezet en was ik klaar om het gemaakte plan te gaan uitvoeren met een collega.

In het plan stond beschreven dat een 2 aantal kasten van de serie VALVIK van het plein verwijderd zouden worden. Ik had hiervoor gekozen omdat de brutowinstmarge erg laag lag en we nauwelijks deze producten verkochten. Deze VALVIK kasten stonden hier gepresenteerd omdat het distributiecentrum hier een overschot aan had en deze dan naar de winkels worden gestuurd. Hierdoor ontstond er ruimte om pallets te verplaatsen waardoor er een groot oppervlak gecreëerd werd om de EXPEDIT te kunnen presenteren. De showmodellen van de kasten die verwijderd werden van het plein konden naar Recovery. Recovery is de afdeling waar producten worden verkocht die als showmodel zijn gebruikt, lichtelijk beschadigd zijn en/of uit het assortiment zijn.

Toen dit eenmaal gerealiseerd was, was de dag weer voorbij. Omdat ik deze dag zelfstandig heb kunnen werken heb ik geen rekening hoeven houden met het overnemen van pauzes. Deze heb ik dan ook zelf ingepland wanneer het mij uitkwam en staat hier niet beschreven.

 

Pauze (12:30-13:00)

 

Informatiebalie werkzaamheden (13:00-13:30)

Terwijl de helft van de personeelbezetting ging eten heb ik de informatiebalie bemand en vragen beantwoordt die klanten mij stelden.

 

Veranderingsproces plein C  (13:30-15:30)

Zie beschrijving hierboven.

 

Pauze (15:30-15:45)

 

Veranderingsproces plein C  (15:45-17:00)

Zie beschrijving hierboven.

 

 

 

Datum: 09-09-11

Tijd: 8:00-17:00

 

Welke activiteiten zijn er verricht:

Plan Van Aanpak

Organisatieanalyse IKEA Barendrecht

 

 

 

Hogeschool Rotterdam (HES)

Instituut voor Commercieel Management

 

 

Opdrachtgever:                  IKEA

Studie:                                  Small Business & Retail Management

Vak:                                       Project organisatieanalyse

Jaar:                                       2011 - 2012

Lesperiode:                          1

Stagebegeleider IKEA:       Dhr. Van Agthoven

Stagebegeleider HES:        Dhr. Spaans

Stagiair:                                Johan Griffioen (0840807)

Datum:                                 09-09-2011

Plaats:                                   Barendrecht

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inhoudsopgave:

 

Inhoudsopgave: 2

1. Inhoud van het project. 3

1.1 Situatie schets. 3

1.2 Probleemanalyse. 4

1.2.1 Probleemstelling. 4

1.2.2 Deelvragen. 4

1.4 Methoden van dataverzameling. 5

1.5 Deliverable. 5

1.6 Criteria projectresultaat. 6

1.7 Projectgrenzen. 6

2. Beheer van het project. 7

2.1 Activiteiten- en mijlpalenplan. 7

2.2 Projectorganisatie. 11

2.4 Risicoanalyse. 12

2.5 Literatuurlijst. 12

Akkoordbevinding. 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

1. Inhoud van het project

In dit hoofdstuk staat beschreven wat het project inhoudt.

1.1 Situatie schets

In naam van bedrijf IKEA Barendrecht zal er een organisatieanalyse worden uitgevoerd. Dit is in samenwerking met Hogeschool Rotterdam. Het onderzoek bevat een beschrijving en analyse van de interne organisatie, gericht op de structuur en cultuur van het bedrijf, de wijze van leidinggeven en het type management binnen het bedrijf. In de interne analyse word vooral ingegaan op de marketing, financiële gedeelte binnen het bedrijf en de organisatie. Daarnaast krijgt het bedrijf een externe beschrijving en analyse gericht op de positie van IKEA Barendrecht binnen de branche waarin het opereert. De externe analyse moet inzicht verschaffen in de haalbaarheid van de strategische doelstellingen van het bedrijf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

1.2 Probleemanalyse

Aan de hand van een hoofdvraag, ondersteund door deelvragen, wordt er een zo goed mogelijke organisatie analyse uitgevoerd. Doormiddel van deze analyse wordt de student in staat gesteld het bedrijf IKEA Barendrecht van advies over de organisatie te voorzien.

1.2.1 Probleemstelling

De centrale vraag die gesteld wordt tijdens het maken van de organisatieanalyse luidt als volgt:

 

Is de huidige organisatievorm anno 2011 van IKEA Barendrecht passend bij de te realiseren strategische bedrijfsdoelstellingen?

 

1.2.2 Deelvragen

 

1. Interne analyse

  1. Geef een omschrijving van het bedrijf?
  2. Wat is de missie van het bedrijf?
  3. Wat is de visie van het bedrijf?
  4. Wat zijn de doelstellingen van het bedrijf?
  5. Wat doet het bedrijf op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen?
  6. Wat is de organisatievorm van het bedrijf?
  7. Wat is het marktaandeel van het bedrijf?

 

1.1 Marketing audit

  1. Geef de invulling weer van de 6’ps?
  2. Welke product-marktcombinaties heeft het bedrijf?
  3. Welke strategie volgt het bedrijf?

 

1.2 Financial audit

  1. Geef de solvabiliteit van de onderneming weer?
  2. Geef de liquiditeit van de onderneming weer?
  3. Geef de rentabiliteit van de onderneming weer?
  4. Geef de activiteit van de onderneming weer?

 

1.3 Organisatie audit

  1. Wat is de bedrijfscultuur van IKEA Barendrecht?
  2. Hoe ziet de organisatiestructuur eruit bij IKEA Barendrecht ?
  3. Hanteert het bedrijf systemen?
  4. Hoe ziet de organigram eruit in de onderneming?
  5. Geef een omschrijving van het personeelsbeleid?
  6. Geef een omschrijving van het ondernemingsbeleid?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Externe analyse

  1. Wie zijn de stakeholders?
  2. Wat voor invloed hebben de stakeholders bij IKEA Barendrecht?
  3. Wat zijn de kenmerken in de branche?
  4. Wat is de marktgroei?
  5. De grote van de markt?
  6. Wat zijn de ontwikkelingen in de branche?
  7. Wat zijn de bedreigingen in de branche?
  8. Wat zijn de trends in de branche?
  9. Wat zijn de kansen in de branche?
  10. Hoe ziet de bedrijfstak eruit?
  11. Is de dreiging van substituten?
  12. Is er dreiging van potentiële toetreders?
  13. Wie zijn de concurrenten?
  14. Hoe groot is de kracht van de afnemers?

15.    Hoe groot is de kracht van de leveranciers?

 

1.3 Projectdoelstelling

Het doel van het uiteindelijk onderzoek is tot conclusies en aanbevelingen komen ten aanzien van de te realiseren strategische bedrijfsdoelstellingen.

1.4 Methoden van dataverzameling

Bij de verzameling van de data gaat er gebruik gemaakt worden van de 3 methoden voor het verzamelen van informatie. Zo zal er gebruik maken van bestaande informatie door middel van het toepassen van deskresearch. Hiervoor zal informatie ingewonnen worden door gebruik te maken van zowel boeken en/of informatiefolders, als van het zoeken van bronnen op internet. Bij de laatst genoemde zal onder andere gebruik gemaakt worden van de zoekmachine www.Google.nl en de site van het bedrijf waar de student deze analyse over zal maken: www.ikea.com.

 

Het verkrijgen van informatie door middel van het toepassen van fieldresearch, wordt gedaan door te observeren en door het houden van interviews en enquêtes. Deze informatie kan worden verkregen door middel van het in contact komen met de opdrachtgever, de medewerkers van de organisatie, de doelgroep/de gebruikers van het eindproduct.

1.5 Deliverable

Het bedrijf IKEA Barendrecht  heeft zich bereid gevonden met stagiair Johan Griffioen samen te werken. De stagiair zal een organisatieanalyse maken van dit bedrijf. Dit wordt gedaan in de veronderstelling dat het bedrijf IKEA Barendrecht medewerking zal verlenen. Naderhand zal er in het eindverslag van het rapport te lezen zijn wat er eventueel verbeterd kan worden aan de organisatie binnen het bedrijf.

 


 

1.6 Criteria projectresultaat

De stagiair zal erg kritisch naar zijn resultaat kijken. hij wilt dat het een zo goed mogelijk resultaat oplevert en daar zal hij gedurende het project dan ook naartoe werken.

 

Criteria voor het

About Me

Home
My Profile
Archives
Friends
My Photo Album

Links


Categories


Recent Entries

logboek 24-10-11
Plan van Aanpak (PvA)

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer