Vriendinnen vakanties

6/12/2011 - Vervolg van onze vriendinnenvakanties

Oke, ik zal verder gaan met het verloop van onze vakanties.

Na de heftige stapvakanties in Renesse, Salou, Chersonissos en Turkije was het tijd voor de topper:

IBIZA!

We hadden inmiddels allemaal wat meer te besteden en dus werd het tijd om deze bestemming aan te doen. Zien en gezien worden, dat was wel een beetje het thema daar. Met een aantal grote, maar vooral dure discotheken hoefde je je absoluut niet te vervelen. Denk aan de Pacha en de Amnesia. Met onze gehuurde auto hebben we alle mooie plekjes van Ibiza bezocht, schitterende kleine baaitjes met een kraakhelderblauwe zee. Prachtig! Ryanair vliegt tegenwoordig ook vanaf Eindhoven naar Ibiza, ideaal dus.

Na alle stapvakanties waren we op een punt gekomen dat we allemaal gesetteld waren. Iedereen had inmiddels een vriend en de behoefte naar wat zinnigere vakanties groeide sterk. We hebben schitterende tijden gehad, maar nu waren we volwassen geworden. Tenminste... dat dachten we.

Het jaar na Ibiza dachten we een vakantie vol natuur te hebben geboekt naar Tenerife. We zijn inderdaad ook een halve dag de wildernis ingetrokken en hebben de beroemde Teide bezocht, maar hebben ons al gauw weer gesetteld in de plaatselijke barretjes en discotheken. Overdag lekker bivakkeren op het strand en 's avonds genieten van verse tapas. Leuke tijd!

De jaren erop hebben we het wel wat rustiger aan gedaan. Onze stapvakanties maakten plaats voor stedentrips, weekendjes weg naar zee en wintersportvakanties. Zo hebben we inmiddels een grote liefde opgebouwd voor Val Thorens, misschien ook wel omdat de Après-ski daar zo leuk is.

Ieder jaar is het de bedoeling dat iemand anders de vakantie regelt. De vakantie voor volgend jaar moet door mij geregeld worden. Ik heb in ieder geval het plan om een vakantiehuis te huren. Veel ruimte en lekker met zijn allen bij elkaar. De bestemming ben ik nog een beetje over aan het dubben. Stiekem vind ik het wel leuk om de goede, oude staptijd weer op te halen en een vakantiehuis op Mallorca vast te leggen. Ik denk dat ik uiteindelijk iedereen wel mee krijg :)

6/12/2011 - Een goed beeld over onze vakanties door de jaren heen

Iedereen komt op een punt in zijn leven waarop hij besluit de vakanties met de familie in te ruilen voor een vakantie met vrienden. Zo was dat ook bij mijn vriendinnen en mij het geval. Toen we 16 waren, besloten we het ruige campingleven in Renesse op te gaan zoeken. We huurden een stoffen geval wat een tent genoemd werd en bivakeerden daar met al onze troep, eten en drank. Het was behoorlijk behelpen, maar hebben echt een grandioze tijd daar gehad.

Het tweede jaar komt het moment dat je voor het eerst met vrienden met een jongerenorganisatie naar het buitenland gaat. Natuurlijk was het voor onze ouders even schrikken dat de keuze op Salou was gevallen, maar dat mocht voor ons de pret niet drukken natuurlijk. 10 dagen in een krakkemikkig appartement gezeten, waar we gemiddeld 3 uur per nacht sliepen na een heftige stapavond, om vervolgens de rest van de dag op het strand te verblijven.

Het jaar erop zijn wij naar Chersonissos gegaan. Dat was me de vakantie wel. Met 1 week en 10 dagen namen we inmiddels geen genoegen meer, voor Chersonissos hadden we 2 weken uitgetrokken! 2 weken lang Griekse souflaki's, Ouzo, zon, zee, strand en vooral veel kroegen. Na 2 weken kwamen we als bruine zombie's weer aan op Schiphol. Ik denk dat mijn moeder nog nooit zo blij is geweest om me weer te zien.

Het jaar erop was Turkije aan de beurt. Dat jaar gingen we namelijk 2x op vakantie en een All-In vakantie in Turkije is een stuk voordeliger. Onbeperkt genieten van heerlijke cocktails, stappen in de grootste discotheken van het land en overdag in de watten gelegd worden door hitsige barmannen aan het zwembad. Toptijd gehad daar!

De 2e vakantie dat jaar was van een heel ander kaliber. We wilden namelijk de surprise van Sinterklaas eens een keer op een zeer originele wijze vieren. Dus hebben we een groot vakantiehuis geboekt. We gingen maar een lang weekend dit keer, dus zijn we lekker in Nederland gebleven. We hadden een vakantiehuis in Noord-Brabant gehuurd, die volgestouwd met pepernoten, wijn, gourmeteten en sinterklaaskadootjes en hebben echt een heel gezellig weekend gehad.

In mijn volgende post het verdere verloop van onze vakanties!

0 CommentsPost A Comment!Permanent Link

6/12/2011 - Welkom bij vriendinnen vakanties!

Hey allemaal,

Leuk dat je een bezoekje brengt aan mijn blog!

Ik ben Moniek en ik ben 27 jaar. Ik ga graag met mijn vriendinnen op vakantie. We zijn in totaal met een vriendinnengroep van 10 personen en dan is het wel eens lastig om elkaar door het jaar heen genoeg te zien. Daarom hebben we afgesproken dat we minimaal 1 en we streven eigenlijk naar 2 keer per jaar met elkaar op vakantie gaan. Dit hoeft niet ver te zijn, maar als we maar met zijn allen zijn. Klinkt heel cliché, maar met zijn allen maakt het natuurlijk niet uit waar we zitten.

Op deze blog wil ik de verhalen vertellen van de vakanties die we tot nu toe hebben meegemaakt en die we nog gaan ondernemen. Natuurlijk waren de vakanties toen we 16-17-18 waren heel anders dan de vakanties nu of de vakanties van toen we begin 20 waren. 1 ding hebben ze allemaal gemeen, er wordt ontzettend veel in gelachen en er worden veel foto's gemaakt.

Veel plezier met lezen!

About Me

De leukste verhalen over vakantie met vriendinnengroepen