De Vriesjes in Tailand

raften, rijstvelden en afzien

{ 17:59, 6/8/2009 } { 0 comments } { Link }

Vanmorgen stond dan de track tocht gepland ergens in midden Thailand. Gisteravond ook nog aan de boemel geweest, marktkraam in en marktkraam uit, dus vanmorgens was het opstaan bijzonder Thai. Desalnietemin stonden er twee veewagens om 8 uur voor de deur en werden we ingeladen, na een tocht van 1 uur kwamen we aan bij de eerste nederzetting, de moeite waard mag ik wel zeggen, het is bijzonder en lovenswaardig dat de Thaise bevolking zo hun hebben en houden te kijk zetten. We weten nu en heeb dat dan ook ervaren, hoe de bevolking hier leeft en de kost verdiend. Na dit indrukwekkende bezoek ging het lopend richting de veewagens die nu op een andere lokatie stonden, toeristisch gezien niet de beste maar voor de atleten onder ons een uitdaging. Na het inladen naar de bunkerplaats gereden alwaar ons, tegen alle verwachtingen in, een bijzonder heerlijke lunch werd geserveerd. Dit was eigenlijk niet te verwachten daar de entourage er niet uit zag, houten banken en een tweepits gasstelletje.

Na de lunch op weg naar het raftwerk, ditmaal niet van de ruige, nee 9 aamelkaar geknoopte bamboestokjes dienden als vlot, met z'n 4 en erop en dan nog een stuurman, de rivier af. Tijdens het afzakken de prachtigste dingen gezien, dorpjes aan het water en verschillende olifanten met en zonder jong. Riette was bij deze excursie niet aanwezig, zij zag het shoppen meer zitten dan het belasten van gewrichten en spieren tijdens dit jungle avontuur.

Tot zover van uit Chang Mai, morgenavond de retourvlucht, we hopen jullie allemaal gauw te zien

Groetjes Riette Siebe en Joyce

aangekomen in Chang Mai

{ 12:19, 5/8/2009 } { 1 comments } { Link }

Tja dinsdagmorgen vroeg vertrokken uit Bang Kok. In 2 airco uitgeruste busjes de reis begonnen. Onderweg nog natuurlijk hoekan het ook anders verschillende tempels bezocht. Het bijzondere wel was dat dit resp. ruines van een tempel, de oudste tempel en een tempel van hout waren dus elk op zich wel bijzonder. Gisteravond overnacht in een plaatsje, zoeken we nog even op, uitgerust met een lekker zwembad, maar niet op bezoek van ons was ingericht, heb alles afgelopen voor een bierje, want wat is er lekkerder dan een dag touren en steeds er weer uit in 35 -40 graden, dan een lekker koud biertje op de rand van een zwembad.

Vandaag dus uiteindelijk aangekomen in Chang Mai, een bijzondere stad zoals het heet, we zullen op onderzoek uigaan. zwembad en bier hebben ze hier ook. alleen spreken ze geen woord engels. maar daar komen we wel uit. het is een beetje een pietoresk hotelletje voor thaise begrippen dan wel te verstaan, niet echt een hotel look, maar dat is misschien wel zo interessant. morgen nog even een riviertocht op bamboe maken en dan is het weer opmaken voor de terugvlucht. Morgen is voor Riette nog wel een probleem, het schijnt 2 uur lopen te zijn, en dat is voor haar denk ik net even iets te veel.

Vrijdagavond de terugvlucht van Chang Mai naar Bang Kok en dan verder naar Amsterdam.

We zullen jullie graag weer zien en de sterke verhalen vertellen.

Groetjes Siebe

nou dat was die weer

{ 16:56, 3/8/2009 } { 0 comments } { Link }

Laatste overnachting in Bang Kok, het is nu 11 uur s'avonds, lekker gegeten in een lux tent, geld speelt geen rol het kost hier een drol. De groep verdeeld na het eten in de gene die terug gingen ( jammer genoeg 1 zieke) en degene die nog even wilden gaan shoppen. Natuurlijk is onze Joyce van de partij, van alles en nog wat gekocht, ik ook wel hoor, afdingen is toch een leuke bezigheid. Nu na 3 T shirts een lazerpen en nog het een en ander even achter de pc om jullie bericht te doen.

Vanmorgen vroeg opgetsaan en een bezoek gebracht , na het ontbijt wat niet veel voorsteld, aan het koninklijk paleis hier net om de hoek. Prachtig al die pracht en praal maar met een temperatuur van 37 graden heb je het ook wel gauw gezien. Een aantal Tuk Tuks aangehouden en opweg naar het MBK wat staat voor het grootste shopping center in Bang Kok. Hier werd je ook niet veel wijzer want door het overvloedige aanbod wist je gewoon niet meer wat je wilde kopen.

Morgen, ja morgen zal de wekker al weer vroeg gaan. Om 8 uur vertrekken we namelijk. waar naartoe? weet ik zo even niet maar laat ik jullie zou gauw mogelijk weten. In de hoop dat verder up nord een internet verbinding aanwezig is. Want dat is in ieder geval wel een feit hier in BK is het enorm luxe in vergelijk waar we vandaan komen. Jullie horen het wel.

welterusten Siebe

vijf uur opstaan!

{ 10:56, 2/8/2009 } { 0 comments } { Link }

pfff, vannochten om vijf uur ging die wekker alweer! snel uit bed aankleden ontbijten en weg! we hebben een fietstocht van vijf uur lang gemaakt! heel interressant want we gingen door straatjes en en weggetjes waar je normaal nooit zult komen, erg leuk allemaal om te zien! alleen die 37 graden had nou weer niet gehoeven. morgen ga ik van alles laten doen met sanne, heel aardig meisje (22) uhm, beentjes harsen enzo haha nu gaan we naar het theater en daar eten we, en vanavond zullen we nog wel naar de markten gaan en tjaa het uitgaansleven gaat beginnen, dus bereiden we ons voor!

kevin ik mis je joh gekkie, doe de groetjes aan opa en oma dikke lebber van je kleine zusje

Bangkok 1

{ 08:54, 2/8/2009 } { 0 comments } { Link }

halloooo,

we zijn dus in Bangkok! gisteren naar de weekend markt geweest die is ongeveer 6 voetbalvelden groot. echt niet normaal! dus je snapt wel, dat werd shoppen shoppen shoppen!! tjaa daarna even omgekleed en gaan zwemmen. toen we weer waren opgefrist gingen we met zijn allen (ook met de nieuwe groep) uit eten, erg gezellig! verder niet zo veel bijzonders gebeurt! ojaa joyce werd gebeld door haar aanbidder hahaha! tot snel doeidoei

Bang Kok

{ 15:17, 1/8/2009 } { 0 comments } { Link }

Kan nauwelijks de letters op het toetsenbord onderscgheiden. maar vooruit, blind tupen is ook wel eens leuk. VanuitBang kok, vanmorgen aangekomen per trein en nu in de avind het bruisende leven in BK proevend een verslag even tussendoor.

De treinreis is voorspoedig verlopen na ca 45 minuten vertragin, hetgeen  normaal schijnt te zijn. Lekker geslapen, voor de meeste van ons de eerste keer in een slaaptrein. Om 09.oo uur geriveerd op het Central Station Bang Kok. De dames zijn gelijk daarna naar een of andere grote markt gegaan en ik ben met Eddy een tour Boedha beelden begonnen, staand, liggend en zittend in al de mogelijke vormen en bijzonderheden, de boedhas komen mijn strot uit. Tussendoor ook nog even 3 pakken, een winterjas en 6 overhemden aan laten meten vanb Armani, schijnt een bijzonder merk te zij, hoe we ze naar Nerderland krijgen zien we dan wel weer.

In het hotel lekker even in een ja echt waar een zwembad gezwommen. Op zo' Tuktuk door Bang kok is een een ervaring, even tussendoor.

De groetjes van ons allemaal.

Oh ja morgen moeten we natuurlijk even de pakken gaan passen en gaan we een fietstour door BK maken, Ook weillen we met zo'n boot door de kanalen van BK gaan varen denk hierbij aan de JamesBond movie.

Morgen meer verslag en ook wat foto's

Doei doei

we gaan weer verder

{ 07:48, 31/7/2009 } { 1 comments } { Link }

Vandaag vrijdag is het tijd om afscheid te nemen. Eigenlijk is daar gisteravond al een aanzet toe gegeven. Middels en barbecue befet, ontzettend lekker gegeten, alleen kwam het er bij mij vannacht weer allemaal uit. Afscheid genoemen van Jack, die heelijk ontspannnend samen met noch een paar gitaarspelers ons op vanalles en noch wat musicaal heeft getracteerd. Tussendoor rookte hij nog even iets speciaals om inspratie op te doen denk ik. Kortom met de nodige biertjes op zijn we iets na 12 uur te bedde gegaan. Vanmorgen vroeg eruit want het grind zou komen. Dus half acht sharp aan tafel, gauw naar beneden en maar wachten, uiteindelijk kwam om ongeveer 9.30 uur de vrachtwagen. Wehebben ons vervolgens nog anderhalf uur in het zweet gewerkt om de grind berg iets te doen slinken. 11 uur was het snel douchen en klaar maken voor ons bezoek aan de highschool een plaatsje verderop. Daar werden we ontvangen door onze Host Dome die ons een heerlijke lunch voorschotelde en ons daarna met behulp van 2 leraren een rondleiding heeft gegeven op zijn school. Indrukwekkend, na onze ervaring met de lagereschool hier was dit wel evene een stap vooruit.

Ok terug bij RunsnRoses de boel weer inpakken en klaar maken voor ons vertrek per nachttrein naar Bang Kok.

Hopelijk jullie vanafdaar verder te informeren

groetjes Siebe Riette en Joyce

De school is klaar

{ 17:56, 30/7/2009 } { 1 comments } { Link }

Zo we hebben 4 dagen op de school gewerkt. Gelukkig gingen we de laatste dagen beginnen om 10.00 en werd de dag iets korter.Ik had zelf groep 3/4 zij waren 6 en 7 jaar oud en verstonden echt geen Engels en ga ze dan maar eens wat leren!! Maar we waren gelukkig met ons drietjes en een groep van soms 25 kinderen en dan op een dag weer 36, het kan allemaal in TL.Maar goed we hebben ze de kleuren leren schrijven en uiteraard had ik een pakket stickers bij me, waar ik de hele school mee kon voorzien. Ook Joyce had het best pittig , zij had groep 5/6 met nog drie anderen en heeft maskers gemaaakt van papier machee en het kabouter plop lied aan geleerd. Siebe had met nog twee groep 7/8 en zij hebben een paspoort gemaakt ,ontzettend leuk en Old Mac. Donald gedaan.

Vandaag hadden we bonte middag en lieten we alles zien. Er werden groeps foto's gemaakt met alle kinderen er op en nu zit het er op, wat die school betreft. Morgen gaan we naar een high-school en gaan we ook een uurtje kijken. Vanavond hebben we hier onze laatst avond, erg gezellig. Mensen uit Frankrijk, Spanje, Japan, TL en Holland. We praten voornamelijk Engels maar je hoort hier van alles.

Morgen gaan we op pad naar Bang Kok en Joyce en ik gaan lekker shoppen!! S'avonds gaan we de nacht trein in voor 11 uur en dan gaan we naar het Noorden naar Shang Mai.

We zijn reuze benieuwd en vinden het leuk om nog meer van dit prachtige land te zien

xx Riette

En dan nu de school

{ 14:31, 27/7/2009 } { 1 comments } { Link }

Vanmorgen vroeg opgestaan, 8 uur ontbijt en 8.30 uur transport naar school. Wat een ervaring, Alle drie hadden we een andere groep. Wat ontzettend moeilijk is dat ze bijna of totaal geen engels praten of begrijpen. Met hand gebaren en woordenboeken komen we toch waar we willen komen, kortom een hele ervaring rijker vanavond met z;n allen evalueren en de opgezette plannen aanpassen voor de volgende dage. Zie verder de bijgesloten foto's in het fotoalbum.

O ja gisteren niet vergeten hadden we een vrije dag. Zijn naar het strand (mag eigenlijk de naam niet hebben) geweest wat gezwommen of geslapen en vervolgens hebben Riette en ik een Taise massage genoten. Voor de prijs hoef je het niet te laten maar voor mij hoeft het niet zo, Riette had er wel enorm van genoten. Joyce was in de tussentijd wat gaan shoppen met de andere meiden. s'Avonds met z'n allen in een lekker restaurant gegeten.

Siebe

Het viel allemaal wel mee

{ 03:25, 26/7/2009 } { 2 comments } { Link }

Ja gelukkig wel. Nog even terug kijkend naar gisteren en de vele verklaringen en verhalen van gisteravond bij elkaar opgteld kunnen we het volgende concluderen:

Er waren 2 boten een rode en een blauwe. De rode was uitgerust met 2 taise jongens die de stuurmans kunst goed verstonden. De blauwe boot had echter te kampen met 1 goede stuurman en 1 stuurman van lik me vestje. Die van Lik me vestje zat achterin en zou er dus voor moeten zorgen dat de boot steeds recht op het water zou moeten liggen. Dit lukte hem echter in het geheel niet vandaar dat we tot 2 x toe omsloegen. Dat omslaan gebeurde dan net onder een water verval van ca. 1 mtr. en als je dan dwars op de stroom ligt sla je om. De eerste keer viel mee, de schrik zat er wel in maar dachten we met z'n allen ach het hoort erbij. de tweede keer echter was hrt verval misschien iets meer en met een klap sloeg de boot om en verdween iedereen onder water. Eerst is het dan zorg dragen voor je zelf. dan omkijken naar de anderen Fa kwam luid help roepend boven water, of het nu de schrik was, in iedergeval klaagde ze over verschrikkelijke rugpijn. Fa voor zichtig behandeld en uiteindelijke geconstateerd dat ze een klap op haar stuitje heeft gekregen. Toen kwamen de verwondingen van onze andere reisgenoot in zicht. Onderarm volledig in het bloed en vlak boven de pols behoorlijk ingedeukt en zag er zo raar uit dat een breuk niet onwaarschijnlijk leek. Van z'n levensdagen wilde zij niet meer in de boot, een paar anderen hadden er ook genoeg van. Maar er was geen andere manier om van het punt waar we zaten weg te komen. Ik heb met Eddy langs de kant en door de jungle geprobeerd een pad te maken maar dit was gewoon niet te doen. Vervolgens zijn de twee boten de laatste verval doorgegaan met al degene behalve de gewonde. Wel een echte ptthon in de boom gezien, gelukkig lag hij te slapen.

Vannacht zeer slecht geslapen en ik kan niet meer op en neer maar een goed vooruit zicht, vanmiddag gewoon een thaise massage.De zon schijnt op dit moment dus we gaan eens bij de zee kijken.Zullen we dan voor het eerst een droge dag krijgen, nu we zijn benieuwd!!

De meiden slapen lekker uit en dan gaan we zometeen met de Tuk Tuk naar het strand en een stadje.Ranong heet dat stadje en daar gaan we lekker eten.

Nu een bakje instant koffie en jullie een lekkere zondag

liefs Riette

dat was me wat

{ 03:36, 25/7/2009 } { 1 comments } { Link }
In twee groepen op en in een rubberboot de rivier af. Resultaat: 1 meisje zieken huis en Fa stuitje verstuikt, kan niet meer op of neer. We wachten nog even op de berichten uit het ziekenhuis. Misschien valt het allemaal toch wel mee. We staan nu voor de lunch, zal wel weer iets met rijst zijn. Daarna gaan we met de hele groep Tai kooklessen volgen. Ben beniewd.

hij kan weer

{ 10:47, 24/7/2009 } { 1 comments } { Link }

Goede morgen beste mensen. Ja hij kan weer, de verbinding is schijnbaar weer gelegd. Of dat het door het weer kwam of anders, heb even tussendoor wat takken voor de schotel weggezaagd, we hebben weer internet verbinding. Gisteren hebben we gelijk eergisteren weer aan het project gewerkt. Het was allebij de dagen hetzelfde alleen het weer was gisteren nog slechter. Vanmorgen opgestaan met tot onze grote verbazing de zon in de achtertuin. Nu eerst ontbijten, heb gezien dat er een soort van jogurt in een kommetje zit, dan gaan we een brug van bamboe proberen te maken. De dames gaan weer probereb wat pot en of aardewerk scherven in een logisch patroon op het een of ander te lijmen. Voor de resultaten verwijzen we jullie naar het foto album.

Na de lunch zijn weer bij elkaar gekropen om het programma voor volgende week verder uit tewerken. Nu is gebleken dat we een lesprogramma op poten moeten zetten van maandag t/m donderdag. Elke dag 6 uur. Is nog al wat, we willen in ieder geval de donderdag middag, dus ook de week en ons projekt afsluiten met een soort van bonte middag. We zien wel wat er van komt.

Het is nu vrijdag, morgen staat er een Taise kookles op het programma en voor zondag weet ik het nog niet.

Voor Kevin

{ 15:16, 21/7/2009 } { 0 comments } { Link }

Hoi Kevin,

Dat zal best dat het stil is in zo'n groot huis.Hoe is het verder met je , heb je al werk?

Eet je bij opa en oma of wisselt het steeds?

Het is hier hard werken dus geniet maar lekker van die rust.We gaan morgen met de hand een zwmbad graven dus dan weet papa het vast hoe het gaat als we een zwembad willen maken (ha, ha)

We hebben net thaise les gekregen en dat is erg moeilijk. Ik mis je  maar we bellen van de week even.

Gaat alles goed bij opa en oma en de Tonny en Juul?

Ratri sawat, weltrusten

xxmama

Berichtje van Fa

{ 15:04, 21/7/2009 } { 4 comments } { Link }

Hoi allemaal, ook ik zal even schrijven hoe ik het vind. Nu zoals jullie weten hett ik hier Fa en daar reageer ik niet altijd op. Het meeste hebben jullie al gelezen maar we werken met ons allen hard aan het project en dat is erg leuk. Hard werken en dan bezweet raken of gewoon werken in de regen. Nat wordt je hier zo wie zo.De zon laat het echt afweten en wij stappen in werkschoenen of kaplaarsen vrolijk rond op dit grote terrrein.Het eten is lekker maar elke dag twee keer rijst en heel veel fruit wat je hier kan plukken.Morgen gaan we werken aan de vijver en we gaan alles nog moza"iken, het wordt vast wel wat. we slapen onder de klamboe en de wastafel is buiten. Allemmal zeer premitief maar het werkt allemaal wel.We hopen op een droge dag morgen.

We hebben net thais les gehad wat moelijkk zeg< Ratrri sawat is weltrusten!!

Liefs Fa

voor foto's zie fotoalbum deze wissel ik met regelmaat

{ 14:50, 21/7/2009 } { 0 comments } { Link }

nog een keer

{ 14:19, 21/7/2009 } { 1 comments } { Link }

Ok nog maar een keer, jullie moeten weten dat dit al de derde keer is dat ik een bericht schrijf. De eerste keer was het geschreven maar kon het door het slechte weer, daardoor ook een slechte verbinding niet geupload worden. De keer hiervooe viel net voordat ik wou uploaden de spanning weg. Misscjien nog wat handel voor mij hier, wie weet.

Ok het bericht. Vanmorgen om 07.15 uur geprobeerd om op te staan want om 08.00 uur zouden we gaan ontbijten. Gepland voor deze morgen was namelijk een bezoek aan de jaarlijkse optocht. Een optocht waar al de verenigingen en scholen zich als groep presenteren. Deze optocht gaat ook gepaard met echte heuse drumbands. Drumbands die allemaal het zelfde deuntje resp. ritme ten gehoren brengen. Op zich was het een welkomen afwisseling van de dag. Wat ik nog vergeet is het vervoer of transport naar de optocht toe. Dit ging zoals gewoonlijk weer met een tuk tuk, een vervoermiddel waar normaliter ca. 8 personen mee vervoerd worden. Onze groep had dit vervoermiddel op onze heenreis ook gebruikt en wij zijn met z'n 12en. Een gezin echter met drie kinderen was gisteravond geariveerd en wilden ook graan mee, nou dat moest net gaan. Tot onze schrik zaten er toen we in stapten ook al 4 fransen in het wagentje. Niet vragen hoe, maar we zijn er gekomen.

Na onze terugkomst hebben we wederom heelijk gelucht, rijst met het een of ander. Wonderbaarlijk de afwisseling. Hier bij runsroses is het gelukkig niet zo spysie. Gelukkig voor Joyce. De Lunch net koud achter onze kiezen of op naar de bouwplaats alwaar we in de stromende regn verder gingen werken /bouwen aan de paadjes en dergelijke. Zie later de foto's

Zo jullie weer even wat van informatie voorzien, mocht meer interesse hebben over waar we zitten kijk maar op:

groetjes de Vriesjes

even wat foto's

{ 14:00, 20/7/2009 } { 2 comments } { Link }

even een paar willekeurige foto's uitgezocht.

Vandaag aan het project van TCDF (Tai Child Develepment Foundation) gewerkt. Er komt hier een nieuw revalidatie en opvangcentrum. Hiervoor hebben we een soort van zitplaats en een kampvuur plaats gecreerd. Later zet ik daar ook nog wel wat foto's van bij.

Het is hier enorm gastvrij en een fantastisch eomgeving. Midden in de Jungle het is wat. Zo nu en dan enorme regenbuien maar dat schijnt normaal te zijn in het regenseizoen. Alleen afgelopen nacht hadden we toch wel wat mooite met slapen door het geweld wat uit de lucht kwam. De ene bui na de andere en dat zijn geen normale buien zoals wij die kennen.

Morgen weer een werkdag, kijken of we daarvoor vanavond de tekeningen kunnen maken onder het genot van een ijskoud biertje.

groetejes van Siebe Fa(Riette) en Joyce

Ps Jeannet leuk dat je het aan ma doorbriefd, doe haar de groetjes.

pfff dikke werkdag!

{ 11:29, 20/7/2009 } { 3 comments } { Link }

hoooooi!

najaa vandaag hebben we allemaal een soort van ontbeten, alle meisjes onder de 17 hebben hier al gekotst enzo. ik ook dus haha! we moeten erg wennen aan het eten en dat moeten onze kleine magen ook bahbah! ben heel ziek geweest van dit eten hier! daarna kregen we een rondleiding over het hele terrein, best groot en erg mooi! we hebben geluncht, warm en tjaa ik vond het persoonlijk niet lekker! het is scherp, plakkerig en het heeft allemaal een enorme lucht! na het eten zijn we in twee groepen gedeeld en zijn we aan de slag gegaan! we hebben echt hard gewerkt en ik denk dat ik wel zo'n 50 kilo heb gezweet dus ik weeg helemaal niks meer. we drinken we allemaal veel dat scheelt, maar met het eten hou ik het niet uit hoor! maar gelukkig heeft mama een voorraad snelle jelle en sultana's mee, dus daar leef ik op! ik moet nu deze blog invullen en dat is stom want niemand leest het denk ik maar dat maakt niet uit ik typ lekker verderwant ik heb nog tien minuutjes de tijd!

gisteren hebben we nog een hele dag gereisd, 4uur in de trein en 4 uur in een of andere gammele tuktuk en ik zat naast die dikke stinkende chauffeur dus toen we stopten op een markt ben ik daarna achterop gaan staan, heel grappig! op de markt kijkt iedereen je aan, ze lachen naar je en zwaaien. misschien omdat ik blond ben?? hahaa, nee gewoon omdat we grappige buitenlanders zijn! iedereen wil mijn haar aanraken met hun vieze stinkhanden, tjaa daar zit ik niet op te wachten, zeker niet in deze hitte! op de markt verkochten ze hele varkenskoppen,

zo viess!!! najaa mijn ouders schrijven wel weer wat en ik hoop dat ik het hier overleef, tot nu toe is het niet mijn droomvakantie en ik denk dat ik ook zeker aan een weekje zeeland toeben ofzo als ik weer back in holland ben! ik vind het best zwaar hier zeker met dit warme hete weer, maar als ik die kindjes zie weet je waar je het voor doet!

groetjes en kusjes van joyceee

we zijn aangekomen

{ 11:58, 19/7/2009 } { 1 comments } { Link }

niet qua gewicht hoor, want dat Taise eten zet niet echt aan.

Na een trein reis en een taxirit op de plaats van bestemming. Prachtig ziet het hier uit. En dan overdrijf ik echt niet. Als ik even tijd heb zet ik er wat foto's bij.

Een hartelijk welkom genoten. Gastvrijheid tot en met en echt het gevoel van thuis komen.

Een heerlijk koel biertje was ook niet te versmaden. Kennis gemaakt met een ieder.

Met Joyse gaat het al weer beter.

Ik heb net een nieuwe vrouw getrouwd. Haar naam is Fa. Het geen betekent blauwe lucht.

Vertrek uit Hui Han

{ 03:30, 19/7/2009 } { 2 comments } { Link }

Goede morgen allemaal

Na een nacht rust zijn wij klaar voor vertrek.

Joyce stond op vanmorgen met enorme buikpijn en misselijkheid. Hopelijk red ze het, ziet ook erg tegen de treinreis op.

Verder wat diaree bij de andere reisgenoten. Maar dat alles zal zeker de pret niet gaan drukken.

Ontbijt is ook even wennen. Ziet er toch allemaal even iets anders uit.

Het is verder even afwachten in hoeverre wij het blog verder kunnen beschrijven. Alhoewel men zegt dat internet toegang bijna overal aanwezig is. Ook in de jungle? We zien het wel.