Weblog maken?


MaakEenWebsite.nl (tip)
Totaal slechts 10 euro per maand incl. domeinnaam en gratis overzetten van uw bestaande weblog bij Bloggers.nl 100 MB ruimte
emailadres
Lees meer..... en bestel
Gratis geld verdienen met e-mails lezen? Meld je aan bij
Zinngeld, Surfrace, Qassa en Euroclix !

Op zoek naar God?
Younify

10 Google Analytics Trucs voor je website

Posted on 4/10/2012 at 16:22

Veel webmasters kennen de basisfuncties van Google Analytics wel maar kijken vaak niet verder dan de pageviews en het aantal bezoekers dat er komen. Erg jammer omdat Google Analytics zoveel meer informatie geeft! In dit artikel behandelen we 10 Google Analytics trucs voor jouw website. Misschien zit er iets voor je tussen wat je kan gebruiken voor je eigen website!

1. Stel doelen in

De doelen die je instelt zijn de fundering van je websitestatistieken. Alles draait om de doelen en conversies. Als je je afvraagt welke doelen je moet in stellen, begin met je af te vragen wat het doel van je website is. Ben je een e-commerce website? Of verkoop je een dienst? Dan, als het doel van je website bekend is, kan je doelen stellen op basis van je zakelijke doelen.

2. Gebruik Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools is een ander gratis product van Google welke data over je website kan weergeven zoals het aantal links naar je website en informatie van Google nadat je website 'gecrawled' is. Je kan je Google Webmaster Tools account met die van Google Analytics koppelen waardoor er een aantal nieuwe opties in Google Analytics tevoorschijn komen (Zoekopdrachten, Landing pagina's en geografische opsomming). Deze helpen je meer inzicht te geven in je top zoekwoorden en landingspagina's.

3. Activeer 'site speed'

'Site speed' is een optie welke de laadtijd van je pagina's weergeeft. Deze functie leert je welke pagina's (te) lang laden. Een snelle laadtijd bevordert tevens je website in de Google Rankings en detecteert tevens de knelpunten in de website.

4. Activeer 'Site Search'

Bezoekers welke de zoekfunctie op de website gebruiken zijn meer begaan met je content, producten of diensten. Gebruik de meest 'gezochte woorden' welke worden gebruikt om content te vinden op de website. Met behulp van deze informatie kan je bezoekers nog beter van informatie voorzien door bijvoorbeeld extra pagina's aan te maken.

5. Track Events

'Track Events kan enkele nuttige gegevens bijhouden, waaronder:

  • Hoeveel mensen bijvoorbeeld een eBook hebben gedownload,
  • Welke advertenties goed presteren en wie hierop klikt,
  • Wie een video pauzeert, vooruit spoelt of stopt

Deze gegevens kunnen je helpen jouw diensten of aanbod te verbeteren en potentiële klanten beter van dienst te zijn!

6. Real-Time reporting

Krijg inzicht in de huidige bezoekers op de website. Waar bevinden ze zich, waar komen ze vandaan en welke pagina's bezoeken ze.

7. Multi-Channel Funnels

Kom achter de bron waar de bezoeker vandaan kwam voordat hij of zij een bestelling plaatste. Dit kan bijvoorbeeld een advertentie, social media, een refferal of organisch zijn.

8. Campaign tracking

Online marketing campagnes 'tracken' helpt om die lastige 'URL-shorteners' te vermijden (bijvoorbeeld bit.ly).

9. Plot Rows

Plot Rows deelt de standaard resultaten in door jou ingestelde segmenten. Ideaal dus om een bepaalde periode af te bakenen of gegevens met elkaar te vergelijken.

10. Custom Dashboards

Je hebt de mogelijkheid om tot 20 dashboards te creëren naar jouw specifieke wensen.

Remarketing met Google Analytics

Posted on 18/9/2012 at 16:53
Google Analytics blijft continue de toepassingen binnen de website updaten. Onlangs hadden we nog een blogartikel geschreven over de nieuwe bta toepassing 'snelkoppelingen'. Er zijn de afgelopen tijd vele tools bijgekomen in Google Analytics. Een van deze tools is de handige remarketing tool. In dit blog artikel vertellen we wat meer over de remarketing optie binnen Google Analytics.

Wat is remarketing?
Remarketing biedt de mogelijkheid om advertenties te laten zien aan mensen die jouw website onlangs hebben bezocht. Deze personen hebben hiermee dus aangetoond interesse te hebben in jouw website. Hiermee kun je nog gerichter adverteren op deze gebruikers. Remarketing is een handig en krachtig middel om met de juiste boodschap de juiste mensen aan te spreken.

Remarketing voor het Google Display Netwerk
Via een speciale tool in Google Analytics kun je profiteren van gedetailleerde inzichten over de bezoekers van de website die interesse hebben getoond in jouw producten of diensten. Vervolgens kun je specifiek getargete advertenties, die precies bij hun voorkeuren passen, in het Google Display Netwerk laten zien. Op deze manier kan je op een goede manier zorgen dat deze bezoekers jouw klanten gaan worden.

Waar kun je het vinden?
In Google Analytics kun je op een snelle en eenvoudige manier de klanten vinden waar je naar op zoek was. Je kan kiezen uit lijsten die vooraf zijn opgesteld of je kunt eigen lijsten aan maken. Dit kun je doen door op het tabblad rechts boven in op 'Beheer' te klikken. Daar staat vervolgens rechts bovenin de knop 'Remarketinglijsten'.

Koppelen aan AdWords
De gegevens in de remarketinglijsten tonen de standaard gegevens die je gewend bent van Google Analytics. Dit zijn de weergegeven pagina's, duur van het bezoek en de behaalde doelen. Als je de standaard lijsten hebt bekeken of als je zelf een lijst hebt opgesteld, kan deze daarna gestuurd worden naar Google AdWords. Hier kun je vervolgens getargete advertenties laten weergeven.

Remarketing in Google Analytics is wederom weer een handige tool binnen de statistiekenwebsite. Met deze tool kun je dus specifiek de juiste doelgroep bereiken welke al eens interesse in jouw website hebben getoond. Het werkt zeer eenvoudig en binnen een paar minuten en klikken heb je direct de juiste lijst met de getargete advertenties. Hiermee maakt Google Analytics wederom de online marketing voor bedrijven steeds weer een stukje gemakkelijker.

Friends

Hosting door HQ ICT Systeembeheer