Yvonne en Joop

11/2/2007 - grotten

Nou jongens, we hadden weer wat verzonnen.

Hadden op de kaart gezien dat zo'n 50 km naar het zuiden een mooie natuurgebied zou zijn met 2 grotten die bezocht konden worden.

Wij dus gisterochtend met een slakkengangetje daar heen gebromd, eerst over de drukke doorgaande weg, daarna langs al stiller wordende wegen met cocosplantages en bananen.

Uiteindelijk kwamen we bij een slagboom met bewaking en een groot bord waar van alles in het Thais opstond, maar door ons niet te lezen.

Dat komt hier wel meer voor, kom je buiten de gebaande paden, dan kun  je als Europeaan niks meer lezen, het vervelende is, dat onze kaart van Thailand helemaal in het Engels is en dus de plaatsnamen niet vermeld in het Thais. En hoe vraag je aan een Thai waar je benzine kunt tanken? Met handen en voeten en wijzen en dan snappen ze het nog niet.

Maar goed, bij de slagboom wilden ze ons pas doorlaten als we het enorme bedrag van 1200 Bath gingen betalen, ergens op dat bord zou dat vermeld staan. Ja, dat gaan we natuurlijk niet betalen, zijn die grotten soms van goud?

Dus zijn we maar omgedraaid en hebben een nabijgelegen strand opgezocht.

Daar was het superstil, het ziet er daar uit zoals Hua Hin er 15 jaar geleden uitgezien moet hebben, vissersbootjes liggen gewoon op het strand op hoog tij te wachten. Thai maken gebruik van hun vrije dag om wat in de schaduw te luieren, kortom een heel vredig tafreeltje.

Aan het eind van de middag zijn we weer rustig terug getuft, eerst even langs de markt in Kao Tha Kiap, deze is zo bijzonder leuk en levendig, komen geen toeristen, alles ligt daar uitgestald. Tot grote stukken vlees, dat daar gewoon in de zon ligt, met vliegen erom heen, brrr. Verder allerlei geuren van kruiden, bloemen, fruit en de allesoverheersende geuren van die houtskoolvuurtjes, waar ze satee en ronde vleesballetjes op bakken.

Deze lucht van houtskoolvuurtjes hoort voor mij echt bij de herinnering aan deze vakantie.

We kopen hier op de markt veel fruit, want zoals je weet: als ik fruit zie, dan wil ik het lekker opeten!

Gisteravond weer bij een restaurantje op 1 van de pieren gegeten, was erg lekker.

Vandaag gaat Joop het brommertje terugbrengen, en ik ga straks naar het strand alleen.

Morgen nog een dag, we kunnen onze kamer tot het eind van de middag houden. We worden opgehaald om 19.30 uur om naar Bangkok te gaan. Onze vlucht vertrekt om 1.30 uur 's-nachts. Maar door het tijdsverschil komen we ongeveer om 9 uur aan op schiphol dinsdag.

Ik bedantk iedereen die meegelezen en meegenoten heeft met deze weblog, voor hun reacties.

En tot snel weerzien!

8/2/2007 - Warm

Het is de laatste dagen hier ontzettend warm, heel anders als in Nederland heb ik begrepen.

In Bangkok was het de laatste dag al warmer aan het worden en was het er heel smoggie en benauwd.

Hier was het vandaag 'bloedstollend heet'  zoals Joop het aanduidde.

Dus hebben we maar weer eens een prachtig baaitje opgezocht, nu iets verder weg.

Het was hier heel stil en beschut plekje, met 1 tentje waar je kon eten en een ligstoel kon krijgen, verder niks.

Het was een echt schelpenstrand, ik heb nog nooit zoveel mooie verschillende schelpen bij elkaar gezien. De zee was hier groen van het plakton, geen wonder dat hier zoveel vis zit.

Gisteravond zijn we weer bij de vissersboten gaan kijken, wat een luisterrijk tafreel is dit toch!

Er wordt vis uitgeladen in kratten, op een andere boot zijn ze al weer klaar en zijn ze ijs aan het inladen in het ruim om straks te kunnen gebruiken.

Het ziet er allemaal erg primitief uit, maar het werkt. Het zijn oude houten schuiten, met kleine ruimtes voor de bemanning, die ze via het raam in konden klimmen, stel je eens voor!

Al met al een levendig tafreel, zo in de avond.

Morgen wordt het weer een erg warme dag heb ik begrepen, maar ik moet een beetje voorzichtig zijn, ben vandaag voor het eerst verbrand. Maar dat heb je als je de hele dag met je kont in het water ligt.

Ach we vermaken ons toch wel, wel merk ik dat we ons al weer langzaam gaan instellen op terug gaan.

Kees: sorry dat we je verjaardag vergeten zijn, helaas houden we de datum hier niet erg bij. Maar dat is natuurlijk geen excuus. Jammer, maar we maken het wel goed als we weer thuis zijn!

Voor iedereen een dikke kus,

7/2/2007 - Bangkok

Op zondag gingen we op pad naar Bangkok met de bus. Hij deed er behoorlijk lang over het was erg druk op de weg.

Maar dit was maar een voorproefje van het drukke verkeer in de stad zelf.

We kwamen na 3 1/2 uur aan op het busstation en kwamen er daar achter dat:

a: de taxichauffeurs alleen maar Thais kunnen lezen

b. ze je meteen proberen af te zetten

c. niet wisten waar hotel Royal Riverside was, zodat we voor hotel Royal stonden, wat toch echt ergens anders was (zo'n 10 km verderop = 1/2 uur rijden)

Uiteindelijk toch gevonden, een luxe hotel direct aan de rivier. Mooie kamer.

Vanuit hier kun je iedere snelle rivierboot nemen die stroomafwaarts gaat.

Hier hebben we veel gebruik van gemaakt.

Een druk en kleurrijk gewoel op het water, altijd nog te preferen boven je in het gewone verkeer storgen.

Heerlijk op de rivier varen, uit stappen bij de beroemde bezienswaardigheden.

We hebben teveel gezien om op te noemen.

Wat veel indruk maakte: de What Pho, een grote tempel met de grootste gouden liggende Boeddha ter wereld, de boeddha zelf was mooi, maar erom heen staan allemaal stoeppa's die prachtig ingelegd zijn met kleurige steentjes en goudblad.

Veel indrukken: monniken, die ammuletten kopen op de amulettenmarkt, heel bijzonder om te zien; veel (ontzettend veel) verschillende marktjes, eindeloos en rommelig.

Veel kitsch wordt er verkocht.

Ook indruk maakte de enorme groente en fruitmarkt, eigenlijk een soort groothandel in de open lucht. Enorme hoeveelheden geven een kleurrijk mooi plaatje.

In Chinatown hebben we een aantal middagen gelopen, daar blijf je je verbazen en rondkijken naar de diversiteit aan mensen en producten. Het ruikt er niet naar bloemetje, maar alla.

Van al dat zwerven krijg je hongen en dorst en we hebben op diverse vreemde plaatsen gegeten, altijd wel daar waar de plaatselijke bevolking ook ging eten. Geen last gekregen van de ingewanden, gelukkig maar! Dan zit je op een wankel krukje en moet je maar afwachten wat ze je aanbieden, sommigen spreken een beetje Engels, de meesten niet.

Er waren zo wie zo weinig Europeanen hier, we waren toch wel een bezienswaardigheid.

Dan eet je een miesoepje of wat gebakken rijst met kip en wat fruit, allemaal lekker en licht verteerbaar.

Het oude centrum hebben we veel gewandeld en rondgekeken, niet veel tempels vanbinnen bekeken. Weet je, die boeddha's heb je op een gegeven moment wel gezien.

De laatste dag zijn we naar het nieuwere deel gegaan: Siam squaire. Hier zijn enorme grote winkels met airco, een soort grote Bijenkorf, met giga hoeveelheden van alles.

Toch hebben we niks gekocht, het is niet zo chic wat ze hier verkopen. Buiten de grote designmerken is het voornamelijk casual wat ze verkopen, dat hebben we thuis ook.

Hier zijn we op de benedenverdieping naar het Aquarium geweest. Dit is prachtig, nog mooier dan alle andere die we bezocht hebben. Het voederen van de haaien was een heel spectakel, stel je voor: 2 duikers die in het enorme aquarium afdalen en daar dan de haaien en andere beesten visjes gaan voeren uit de hand. Griezelig om te zien, ze aten gewoon uit hun hand.

Diverse soorten vissen, niet alleen haaien, veel zeer grote aquaria met diverse biotopen, ronduit prachtig.

Later op de middag helemaal afgedraaid, naar ons hotel gegaan om de koffer op te halen en naar het busstation gegaan. We waren om 10 uur 's-avonds weer in Hua Hin, en dat klinkt misschien gek: het voelde als thuiskomen. Lekker weer ons 'eigen'  bedje, lekker geslapen.

Joop is nu weg om weer een brommertje te halen.

Kusjes voor iedereen.

3/2/2007 - golven

De afgelopen dagen was het erg winderig, jammer, want het voelt veel kouder aan dan in de 1e week dat we er waren.

Gisteren hebben we voornamelijk gewandeld, in het stadje en op het strand, de zee was wild met hoge golven, ook niet veilig om in te zwemmen met stromingen.

's-avonds is het erg druk in het stadje met mensen die gaan eten. Overal zijn de restaurantjes vol, het is erg gezellig. We vinden altijd wel een plekje om lekker te eten, veel visgerechten en garnalen e.d. eten we.

Vandaag hebben we een plaatselijk busje genomen naar Kao Tha Kiap, om daar lekker te gaan zwemmen.

Zo'n busje is ook een belevenis, hij stopt op verzoek en vult net zolang tot er geen kip meer bij kan, maar kost ook nauwelijk iets.

Het strand bij Kao ligt beschut in een baai en het is er heerlijk om een hele dag te luieren en te zwemmen. Er is een mooi resort, daar hebben we een foldertje van meegenomen.

Is dit iets voor de kerstvakantie door te brengen met m'n lieverdjes?

Vanavond hebben we weer galadiner, het ziet er allemaal mooi en goed verzorgd uit, dus dat wordt weer smullen.

Morgen nemen we om 8 uur de bus naar Bangkok, dus mail ik pas dinsdag of woensdag weer!

Liefs,

31/1/2007 - haartjes

Vandaag is het weer een dag met veel wind, dus we hebben geen plannen gemaakt om ver weg te gaan met de scooter.

Dus ik dacht me eens lekker te laten verwennen en ben vanochtend naar de kapper gegaan. Tja, hoe kies je een goede uit? Ik heb me maar laten leiden door een afbeelding van Schwarzkopf haarverf, want ik wilde de uitgroei van m'n haar laten bijwerken.

Ik werd geholpen door een mannetje met een sikje, een schatje. Eerst hebben we samen de kleur uitgezocht van zo'n kaart en doen ging hij aan de gang, toch wel griezelig, wat zou er uit komen?

Hij deed het secuurder dan de kapster in Nederland, netjes laagje voor laagje. Dat spul dat ze hier gebruiken is wel sterker dan dat in Nederland, dat heb ik wel meer meegemaakt in Spanje. Je hoofdhuid komt aardig onder belegering te liggen.

Na een half uurtje mocht het er gelukkig uit en ging hij me met creme een heerlijke hoofd en nekmassage geven, allemaal inbegrepen bij de prijs van 12oo Bath (25 euro)

Hierna nog even de puntjes geknipt en netjes drooggefohnd, was ik helemaal het vrouwtje.

Durfde vanmiddag natuurlijk niet in de zee te zwemmen, zonde van m'n mooie haar.

Kreeg net de bevestiging en voucher van ons hotel in Bangkok, dus dat is ook in orde. De snelbus naar Bangkok vertrekt niet ver van het hotel en gaat elk half uur, dus super makkelijk.

Hij komt aan op de zuidelijke terminal in Bangkok en ons hotel is daar niet zo gek ver vandaan vlak bij de rivier.

Verder heb ik niet veel te melden, doen het steeds rustiger aan. Er is hier een cafe waar Nederlanders samen komen, daar gaan we af en toe een borreltje drinken, toch wel gezellig.

Groetjes!

2 Comments Post A Comment! Permanent Link

30/1/2007 - nog een keer apen

Gisteren hebben we een luierdag gehouden. We hadden allebei niet veel zin om iets te doen. Het waait al 2 dagen keihard en het is niet lekker op het strand of op de brommer. 's-middags heb ik nog wel een paar uurtjes op het strand gebivakkeerd, maar het voelde fris aan. (dat hadden we nog niet gehad, zo'n 25 graden)

Doordag ik alleen naar het strand was, kwam ik toch meer in gesprek met andere mensen. Zo had ik een interessant gesprek met een Noorse vrouw, die op rondreis was gedurende 3 maanden en daar 2 jaar voor gespaard had. Ze vierde haar 50e verjaardag volgende week met collega's en familie in Singapore. Ja, veel mensen hier zijn echt internationaal!

De verhuurder van de strandstoelen heeft me verder de rest van de middag met aandacht verwend en me de eerste woordjes Thais geleerd, zoals goedenmorgen en goedenmiddag. Het lijkt op geen enkele taal die ik beheers, maar ach, zijn Nederlands was ook niet om over naar huis te schrijven, uiteindelijk kon hij goedemorgen zeggen in het Nederlands en ik in het Thais. Was wel een leuke middag.

's-avonds hebben we op de avondmarkt vis en scampi's gegeten. Wat is het daar druk met eters. Het blijkt dat het hier nu superhoogseizoen is, en alle hotels bezet zijn.

Vandaag zijn we met het brommertje weer naar de apenrots gereden. DE vorige keer was mijn fototoestel vol en had ik geen ander kaartje bij me.

Dus vandaag er heengetuft, er stond minder wind, voelde gelijk prettiger aan.

Veel leuke foto's gemaakt van apen en hun streken en van de mooie chinese tempel.

Hier verkopen ze mooie siervoorwerpen van teakhout en van mangohout. Dus lieverdjes thuis, jullie krijgen zeker een mooi souvernier!

Straks moeten we nog een extra koffer kopen voor alle aankopen!

Vanmiddag zijn we voorbij de apenrots naar het strand gegaan, dit is ook een vondst. Heerlijk rustig, geen bedden en parasols, wel fijne grote bomen om onder te zitten. Hier in de baai is het water rustig en kun  je heerlijk zwemmen.

Hier is een klein hotel: Blue Wave, misschien een adres voor een andere keer?

We hebben gisteren on line een reservering gemaakt voor een hotel in Bangkok, hier gaan we van zondag  tot en met dinsdag heen (3 dagen). De bevestiging is al binnen via mijn e-mail, dus dit is al in orde. Kan de vouche alleen niet uitprinten, moet nog zoeken waar ik dat kan doen.

In ieder geval weer een leuk vooruitzicht. Het is niet dat we hier al uitgekeken zijn, maar we willen heel graag Bangkok bezoeken en daar lekker rondkijken.

Nou, lieverdjes, wordt vervolgd

(ik mis jullie al een beetje!)

28/1/2007 - apenstreken

Ik had dus al een hele pagina getikt daarnet, toen de verbinding wegviel. Dus alles moet over.

We zijn gisteren na een lange strandwandeling van 6 km, een berg opgeklommen, waar de apen zouden zitten.

Het was inderdaad een fantastisch gezicht, overal waar je keek zaten apen, grote, kleine. Op beelden, op daken van auto's, liepen over kabels en zaten in de bomen.

We hebben ons ontzettnd vermaakt met ze, ze bananen gegeven, geweldig leuk.

Boven was een heel mooie tempel met draken en een godin met vele gezichten, 4 in het rond en zeven boven elkaar, heel apart.

Vandaag zijn we weer gaan brommeren en hebben het zomer paleis van de koning gezien en naar Cha-am gereden, allebei was het niet zo bijzonder.

Vanmiddag nog was geschopt in het grote winkelcentrum hier dichtbij, Joop heeft schoenen gekocht en ik een korte broek, kost hier geen moer.

Nu gaan we weer eens lekker uit eten,

Liefs allemaal!

26/1/2007 - snorkelen

Gisteren hebben we een rustig stranddagje gehouden. We waren van tien tot vier aan het strand het was er heerlijk met een stevige branding, lekker in de golven gespeeld.

Vandaag zijn we om 6 uur opgestaan, we werden om 7 uur opgehaald met een busje. We reden door steeds stiller wordende streken, met bananenplantages en heel veel cocosnoten. Ze lagen ook in grote bergen langs de weg opgestapeld. Veel wagentjes met cocosnoten met mensen erboven op. Er is altijd veel te zien onderweg.

Uiteindelijk zijn we bij het vissersplaatsje aangekomen na 2 1/2 uur rijden. Daar werd er al op ons gewacht. We waren met een redelijk klein gezelschap. We voeren met een soort grote speedboot gedurende een half uur met redelijke snelheid over de de zee. Het water spatte ons om de oren, geweldig!

We kwamen op Ko Talu aan en gingen eerst in een baaitje liggen om aldaar te snorkelen. De bemanning had bananen meegenomen en deze bleken te zijn om de vissen uit je hand te laten eten. We hadden dit al eens eerder meegemaakt, maar het blijft toch heel bijzonder. Het ene moment heb je je hoofd nog boven water en zie je niks, het volgende moment steek je hem onder water en zie je dat je helemaal omgeven bent door grote en kleine vissen in allerlei kleuren. Net of je in een aquarium zwemt, met veel zebravissen.

Hierna gingen we lekker eten in een klein resort met kleine lofts. We aten soep en rijst met vlees en vis, lekker hoor.

Tot het eind van de middag bleven we hier, prachtig wit zand, reuze stil, mooie zee en hier kon je ook nog snorkelen. De lofts zijn te huur voor enkele dagen of een week, iets voor een andere keer?

Na een spectaculaire terugvaart met landing op de kust (volgens mij was dat nou niet de bedoeling) hadden we nog een terugreis voor de boeg, dat is natuurlijk minder leuk.

Om 7 uur in de avond waren we terug en blij dat we lekker onder de douche konden.

Morgen doen we het rustig aan, nu gaan we nog even een drankje halen in het centrum.

Tot horens!

(Oh, ja, Tineke, leuk om te lezen over jullie dierentuinbezoek, geef de meidjes maar een lekkere knuffel van ons)

24/1/2007 - Olifanten

Daar zijn we weer.

Gisteren hebben we niet zoveel bijzonders gedaan, wat op marktjes rond gehangen.

Oh, ja, op 1 overdekte Thaise markt zaten midden op de markt op een plateau zeven monniken te shanten, er zaten veel mensen omheen die zachtjes mee deden. Wat niet eerlijk was, dat de leidende monnik een microfoon had en de rest niet.

Was wel heel bijzonder, ik durfde geen foto's te maken dat voelde als teveel inbreuk op het spirituele gebeuren.

Op dat marktje trouwens in een winkeltje een paar fantastische schoenen gekocht voor de fitness, zitten goed.

En dan vandaag: dit was een dag met een gouden randje. Eerst zijn we op ons brommertje oostelijk de stad uitgereden, volgden bordjes Eliphant Village. En dat was het ook, je kon daar olifant rijden in een stukje bosgebied. Dit was een hele belevenis, boven op zo'n olifant zit dan een plateau vastgemaakt met een zitting waar we met ons 2-en opzaten en voorop dus tegen de olifant zijn hoofd, zat de menner. Het was een mooie belevenis, zo'n uur sjokje de olifant rond, uiteindelijk kwamen we bij een meertje waar hij tot zijn buik inging. Gelukkig ging hij niet rollen :-)

Toen we terug kwamen zijn we bij de andere olifanten gaan kijken, er waren ook 2 jonkies bij, erg schatiig. We dronken er kokosnootsap uit een verse kokosnoot en atem amanas die voor ons klaar stond. De mensen waren super vriendelijk.

Toen we verder tuften kwamen we een bord langs de weg tegen met een grote boeddha erop, dit was 10 km verder op. Dus wij erheen gereden, dit was een gigantisch beeld van een heel oude wijze man, mensen komen om hem te vereren en te bidden.

Het was overal heel rustig, dus we konden alles goed zien en rond lopen. Er waren mooie tuinen bij en alles zag er prachtig uit. Ook hier weer kleine beelden waar de mensen bladgoud opplakken om de god te eren.

Toen we heir van daan kwamen hebben we een rondrit gemaakt over het boerenland: er stond suikerriet en er zijn bananen en kokos plantages, het deed me enigszins aan Cuba denken.

Eenmaal terug bij het hotel waren we erg verhit, want het was in tegenstelling tot gisteren een behoorlijk hete dag, dus lekker gezwommen in het zwembad van het hotel.

Vanavond zijn we eerst naar de vissersboten gaan kijken, die uit voeren, daarna hebben we vis gegeten in 1 van de restautantjes die op palen gebouwd zijn op het strand, half in de zee. Zo eet je bij het geruis van de golven, erg romantisch. En het eten was erg lekker.

Morgen brengen we ons brommertje terug, dan maken we er een stranddag van. Vrijdag gaan we een excursie maken om te gaan snorkelen.

Dus dan meld ik me wel weer!

Groetjes,

2 Comments Post A Comment! Permanent Link

22/1/2007 - brommeren

Zo daar zijn we weer,

Gisteren zijn we vooral aan het wandelen geweest, eerst over het strand en langs de zee. Maar het water staat zo hoog, dat je op een gegeven moment niet verder kan. Nou, ja we probeerden het wel, maar werden uiteindelijk zo vreselijk nat gespetterd door hoge golven dat we uiteindelijk toch een opgangetje zochten en langs de weg verder gingen.

Uiteindelijk kwamen we bij een rustig vissersdorpje uit, waar we wat gedronken en gezwommen hebben en daar een berg beklommen hebben waar een tempel boven op stond. Het heette Boa Kha Pian, erg mooi.

We hebben ons maar met een taxi terug laten brengen, want nog weer 5 km lopen in de warmte was teveel van het goede. Later lekker gegeten in het centrum.

Vandaag hebben we toch maar een scootertje gehuurd, ons er maar overheen gezet.

Het was heerlijk weer en we tuften rustig over de weg richting zuiden.

We zijn na 20 km afgeslagen naar een natuurgebiedje, waar een prachtig dennenbos was met ongerept strand waar niemand was, heerlijk rustig. Een mangrovebos kon je in rondlopen over steigers, heel bijzonder.

Op de terugweg zijn we naar een heeel grote boeddha gaan kijken, nou eigenlijk waren het er een behoorlijk aantal, allemaal opgesteld met het gezicht naar de zee.

Er was een chinese tempel met een bijzondere spirituele sfeer, die indruk op ons maakte. Een chinees vrouwtje vertelde ons met gebaren van alles over de geschiedenis van de tempel.

De berg is in de vorm van een schildpad en dit is ook de totem van de gelovigen en de monniken die op de berg leven.

Alles heel schitterend, vooral ook de ligging over de zee uitkijkend.

Bovenop de berg staat een gigantische boeddha, beetje kitsch wel.

Eenmaal terug bij het hotel, toch behoorlijk doorgezweten en warm en een beetje verbrand, het was een mooie dag.

20/1/2007 - Luieren?

Hallo lieve mensen,

Ik heb begrepen dat het in Nederland vreselijk weer geweest is. Hier was het behoorlijk warm, om jullie de ogen maar eens uit te steken! Wel een stevige wind met hoge golven.

We zijn vanochtend eerst gaan wandelen, het was nog vroeg en bewolkt. Dus niet zo warm, dachten we. Na een uurtje rond gesjokt te hebben, langs allerlei niet zo bezienswaardigheden, kwam de zon ineens door. Gelijk bloedheet en natuurlijk geen petje meegenomen.

Ach dan gaan we toch terug naar het hotel, daar de hele middag bij het zwembad gelegen, vreselijk he.

We waren van plan om een scootertje te huren, dit kost hier maar 200 Bath per dag en ze zijn gloednieuw, er is echter 1 maar.............. Je kunt je niet verzekeren, en als je Joop kent, dan weet je dat hij daar dus niet aan begint. Jammer, want het is hier het beste vervoermiddel.

Maar als we wat van de omgeving willen zien, dan moeten we nog wat verzinnen.

Taxi vervoer is hier ook goed te betalen, maar je voelt je minder vij.

Vanavond hadden we een buffet in het hotel, hoorde erbij, was goed verzorgd met lekker Thais eten en een goed spelende pianist.

Er zitten hier veel Nederlanders op leeftijd, sommigen blijven 3 maanden of gaan tussendoor een paar weekjes naar Australie en komen daarna terug hier.

Wat je hier ook veel ziet is: gemengde paartjes, Nederlanders of Noren met een Thaise partner met eventuele kindjes, waarbij de man behoorlijk oud is en de vrouw piepjong. Maar zo zien ze er hier allemaal uit, erg kinderlijk en klein, dan vergis ik me snel in de leeftijd.

Zo, nu gaan we ons eens in het nachtleven hier storten, eens kijken wat er te beleven is.

Wens jullie allemaal nog een goed weekend!

19/1/2007 - Aangekomen

Lieve mensen,

We zijn goed aangekomen in Hua Hin. Het was al met al een behoorlijk vermoeiende reis. 11 uur gevlogen in een bomvol vliegtuig, dan moet je wel van mensen houden. Wel lekker gegeten trouwens aan boord. In een warm Bangkok netjes opgehaald met een busje en toen begon de pret: lekker in de ochtendfile van een grote stad. En hij is groot. Enorme wolkenkrabbers staan los neergegooid op een enorme oppervlakte. Op de snelwegen wordt hard gereden en geremd. Vrachtwagentjes met in de achterbak kindertjes die naar school gebracht worden, of vol op elkaar gepakte werknemers.
Maar toch maakt het geheel een gecivileseerde indruk. Veel mooie dure auto's op de weg.

Na 3 1/2 uur kwamen we in Hua Hin aan, moe van het gehobbel, verder wel okee.
De 1e dag hebben we een beetje rondgelummeld, een beetje terreinverkennen, een beetje rusten. 's-avonds zijn we naar het uitgaansgedeelte gegaan, lekker gegrilde vis gegeten met mie, zittend op een terrasje langs een flaneerstraat.
Het is er reuze gezellig, veel te doen.

Ons hotel is redelijk goed, we hebben een mooie grote kamer, sanitair is wat verouderd maar doet het allemaal wel. Vanochtend (vrijdag) een goed ontbijt gehad. Daarna heb ik eerst een 1/2 uurtje gezwommen en daarna zijn we rustig aan naar het strand gelopen.
Daar hebben we lekker langs de zee gewandeld tot de vloed opkwam, dan blijft er niet veel strand over. Eind van de midddag heb ik me lekker laten masseren. En lach niet: een heel uur voor 300 Bath, dat is 6 euro. Alles is hier spotgoedkoop en de mensen zijn vriendelijk.

1 minpuntje: ons hotel ligt vlak bij een drukke weg die we eerst moeten oversteken om bij allerlei gelegenheden en het strand te komen.
Nu gaan we er weer op uit om lekker te flaneren en een hapje te scoren!
Liefs,

15/1/2007 - Overmorgen

Lieve mensen, nog 2 dagen voor vertrek. We hebben al wat zaken ingepakt en al wat spullen naar onze lieve vrienden gebracht die 2 van de 4 weken op onze Sanne gaan passen.

Morgen nog een oppasdagje met Eloise en Aimely, waar we nu nog meer van genieten nu we weten dat we ze 4 weken niet zullen zien.

Morgenavond brengen we Sanne naar Annelies, onze dochter die samen met haar man en wat extra hulp de eerste 2 weken op haar gaan passen. Ik vind het altijd moeilijk om haar te laten gaan, maar het kan dit keer echt niet anders.

Als we in Thailand zijn, schrijf ik weer!

8/1/2007 - Nog 9 dagen te gaan

Over 9 dagen gaan we vertrekken naar Thailand.

We werden gisteren verrast door onze bordercollie Sanne, die ineens loops is geworden. Hoe moet dat nu met het logeren dat ze zou gaan doen (bij een vriendin en bij onze dochter)?

Niet iedereen zit erop te wachten om weken met een loopse hond aan de lijn te lopen.

Een leuker bericht: we hebben vast 2 snorkelsets gekocht om straks lekker te kunnen snorkelen. En waar komt dit spul vandaan? Ja, je raadt het al: uit Thailand. Tamelijk stom, niet waar?

0 Comments Post A Comment! Permanent Link

7/1/2007 - We gaan vast een fantastische 4 weken toegemoet!

7/1/2007 - Yvonne en Joop op vakantie in Thailand

Op 17 januari vertrekken we op vakantie naar Thailand.

We zullen om 14.30 uur vertrekken met China airlines (is dit wat?) naar Bangkok. Vandaar hebben we een 4 uur durende transfer naar Hua Hin

About Me

Deze weblog is opgezet om iedereen te laten delen in onze ervaringen met diverse vakanties